Retailerul de încălţăminte Ben­ve­nuti a deschis un magazin Enzo Bertini în Vivo! Cluj

Autor: Laurentiu Cotu 04.12.2019

Retailerul de încălţăminte Ben­ve­nuti, controlat de antreprenorul Dan Pavel, a deschis un nou magazin Enzo Bertini, multibrand shoe store, cu o suprafaţă de 141 mp, în centrul comercial Vivo! Cluj, deţinut de compania austriacă de dezvoltare imobiliară Immofinanz. În luna septembrie a acestui an, retailerul orădean de încălţăminte avea 55 de magazine operate sub brandurile Benvenuti şi Enzo Bertini (magazine ce vând branduri de lux precum Karl Lagerfeld, Gant, Guess, Cavalli, Calvin Klein sau Enzo Bertini).

Pentru 2019 retailerul de încălţăminte activ pe segmentul preţurilor medii şi-a bugetat o creştere a cifrei de afaceri de aproape 6%, până la 138 de milioane de lei, în timp ce profitul net urmează să se dubleze faţă de 2018, la 6,9 mil. lei, potrivit estimărilor anterioare ale companiei. Benvenuti vinde în special pantofi cumpăraţi de la furnizori italieni, însă o parte dintre aceşti furnizori au fabrici şi în România. Producătorii italieni au o pondere de peste 80% din volumul de marfă al Benvenuti, însă compania are parteneriate şi cu câteva fabrici româneşti, potrivit celor mai recente date ZF.

Pe piaţa de încălţăminte din România, evaluată la circa 1 mld. euro, liderii sunt Deichmann şi CCC, primul venit direct, iar brandul polonez fiind adus în franciză. Pe poziţiile următoare se află grupuri româneşti care au un model de business mixt. Mai exact, există retaileri ca Musette sau Denis din Suceava care au şi producţie şi retail. Există şi grupuri locale care şi-au dezvoltat portofolii largi de branduri proprii şi francize. Spre exemplu, grupul Otter Distribution are atât brandul cu acelaşi nume, alături de multibrandurile Tezyo şi Salamander, dar şi franciza Aldo. Pe piaţa de circa 1 mld. euro a pantofilor lupta se dă atât între reţele locale Musette, Benvenuti sau Il Passo, cât şi între cele străine, Deichmann, Humanic şi CCC.

Centrul comercial Vivo! Cluj a finalizat în toamna acestui an procesul de modernizare a unui spaţiu de 22.000 de metri pătraţi, o investiţie ’’de mai multe milioane de euro’’, potrivit reprezentanţilor Immofinanz. Procesul de modernizare a fost împărţit în două etape şi s-a desfăşurat gradual, implicând renovarea şi relocarea a peste 30 de magazine.