Afaceri de la zero. Paula Moldovan a investit 35.000 de euro într-un atelier de dulciuri şi flori cu servicii personalizate. „Vreau să rămână un business mic“

Autor: Florentina Niţu 05.12.2019

„Crăciunul este o perioadă foarte bună, numai că acum atragem şi clienţi corporate pe lângă clienţii persoane fizice.“



„Crăciunul este o perioadă foarte bună, numai că acum atragem şi clienţi corporate pe lângă clienţii persoane fizice.“

Dolce Paula, un atelier de dul­ciuri şi flori cu servicii perso­na­li­zate situat în inima Bucu­reştiului, în zona Piaţa Victoriei, s-a născut din pa­siu­nea Paulei Moldovan pentru a crea pră­ji­turi, torturi şi buchete de flori, după ce a ac­ti­vat mai bine de 15 ani în alimentaţie pu­blică, în zona HoReCa, acumulând expe­rien­ţă vreme de cinci ani şi în domeniul floristic şi mai bine de doi ani în domeniul dulciurilor.

„Dolce Paula a venit ca un rezultat absolut firesc al unei activităţi de 15 ani în ali­men­taţie publică, respectiv restaurant şi or­ga­nizare de evenimente, a experienţei de mai bine de cinci ani de zile în domeniul flo­ristic şi mai bine de doi ani de zile în do­meniul dulciurilor, respectiv patiserie cofe­tărie. Atelier de dulciuri şi flori, pentru că sunt pasiunea mea, iar atelier, pentru că e un serviciu personalizat, adică nu fac produse în serie, ci special pentru fiecare client“, po­vesteşte Paula Moldovan.

Din martie 2019, brandului Dolce Paula – Atelier de dulciuri şi flori – i s-a alăturat o unitate fizică, un spaţiu situat aproape de Calea Victoriei unde se află de fapt bucătăria Paulei, dar şi o zonă unde clienţii pot intra pentru a discuta cu antreprenoarea despre eventuale comenzi. Investiţia în atelier a ajuns la 35.000 de euro, însă antreprenoarea spune că planurile de investiţii nu se opresc aici, pentru că bucătăria unui cofetar are nevoie mereu de utilaje şi tehnologii noi.

„Am avut weekenduri în care am realizat două sau trei candy-bar-uri. Aş fi putut să fac mai multe, însă singurul lucru care mă opreşte să fac mai mult este spaţiul de depozitare. Cel mai mare eveniment pe care l-am avut a fost de 150 de persoane şi am reu­şit să-l onorez, pentru că mă organizez foarte bine“.

În magazin, nu există o vitrină cu pro­duse de cofetărie deja realizate, ci clienţii comandă pe loc prăjituri sau torturi cu ingrediente după bunul plac sau în funcţie de alergiile pe care le au la anumite ingrediente, iar comanda poate fi gata în câteva ore sau următoarea zi, astfel încât produsul realizat să fie proaspăt. În medie, preţul unui tort este de 130 de lei/kg. De altfel, în atelier nu se găsesc nici buchete de flori gata făcute, ci numai câteva aranjamente florale sau câteva flori proaspete, dar clienţii pot să vadă „recuzita“ cu care lucrează Paula Moldovan pen­tru a crea concepte diferite de dulciuri şi flori. „Pentru a face buchetele de mireasă, de exem­plu, cunosc mireasa de mule ori înainte. Vorbesc foarte mult cu clienţii, le pun multe întrebări pentru a reuşi să livrez produsul de care au nevoie.“

Vânzările lunare ale atelierului pot ajunge în medie de 5.000 de euro, iar persoanele fizice asigură cea mai mare parte din aceste încasări, mai ales în perioada de vară, când sunt organizate mai multe nunţi, botezuri, dar Dolce Paula primeşte comenzi şi pentru aniversări, petreceri.

Paula Moldovan spune că sărbătorile de iarnă cresc numărul clienţilor corporate. 

„Crăciunul este o perioadă bună, ca cea din vară, numai că acum atragem şi partea corporate. De Paşti am stat trei zile aproape non-stop în atelier. Pentru Crăciun voi face cozonac, pentru că este un produs pe care eu îl iubesc, biscuiţi personalizaţi şi coroniţe de flori“.

Deşi îşi doreşte să diversifice gama de produse şi să mai angajeze pe cineva, Paula Moldovan vede atelierul rămânând un business mic, în relaţie directă cu clienţii săi.  „Peste cinci ani văd Dolce Paula tot ca un business mic. Îmi  doresc să muncesc fără să simt că muncesc, nu aş vrea să fie un atelier mare, să fiu copleşită de comenzi, vreau să păstrez partea aceasta de produse personalizate“, a concluzionat Paula Moldovan.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

 Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.