Elena Călin, UP! Your Service România: De ce se menţine Singapore pe primele locuri în testele PISA? Profesorii sunt evaluaţi continuu, dar ajung să câştige de la aproape 3.000 de dolari lunar, până la 100.000 de dolari

Autor: Ramona Cornea 14.12.2019

Singapore a fost pe locul al doilea în clasamentul PISA, după China. Ţara alocă aproximativ 20% din bugetul naţional pentru educaţie şi plăteşte cadrelor didactice un salariu mediu anual de peste 45.000 de dolari.



Singapore a rămas în topul ţărilor din clasamentul PISA pentru că tratează educaţia ca pe cel mai important factor al dezvoltării ţării, afirmă Elena Călin, CEO al companiei UP! Your Service.

„Singapore a fost în topul ţărilor care au rezultate bune în educaţie ani la rând. Singaporezii au o cultură a serviciilor excelente combinate cu o cultură a disciplinei şi eficienţei. Educaţia este considerată cel mai important pilon al dezvoltării ţării şi de aceea guvernul singaporez investeşte anual peste 5 milioane de dolari, la o populaţie de 5 milioane de locuitori”, afirmă Elena Călin. CEO-ul UP!Your Service spune că Singapore alocă aproximativ 20% din bugetul naţional pentru educaţie, profesorii sunt înrolaţi într-un program de formare continuă, ţara îşi recrutează profesorii încă din liceu şi îi îndrumă către cariera de pedagog, iar doar unul din opt aplicanţi este acceptat.

„Profesorii sunt foarte respectaţi în Singapore, nu neapărat datorită culturii lui Confucius care pune accent pe învăţarea continuă, ci pentru că toţi ştiu cât de greu este să devii profesor în această ţară. Profesorii au un sistem de bonusare corect şi transparent, care face ca salariile lor să devină mari pe baza unei evaluări a 16 competenţe. Salariul brut al unui învăţător în Singapore este de 2.880 de dolari lunar. În învăţământ, salariul mediu anual este de peste 45.000 de dolari. Un profesor universitar cu 10 ani de experienţă poate câştiga 100.000 de dolari/an”, explică Elena Călin. UP! Your Service este o companie care se ocupă de instruirea angajaţilor companiilor mari şi foarte mari pentru a-şi construi o cultură organizaţională, astfel încât să presteze servicii mai bune clienţilor lor.