Autoritatea de Concurenţă din Ungaria a amendat Facebook cu 4 milioane de dolari

Autor: Mihai Gongoroi 07.12.2019

Autoritatea de Concurenţă din Ungaria a apreciat că Facebook şi-a minţit şi indus în eroare utilizatorii spunând că serviciile sale sunt gratuite şi a amendat vineri reţeaua de socializare cu 1,2 miliarde de forinti, echivalentul a 4 milioane de dolari, potrivit Reuters.

Aceasta este cea mai mare contravenţie impusă vreodată de oficiul concurenţei maghiar într-o speţă privind protecţia consumatorilor. Autoritatea a precizat că Facebook Irlanda a încălcat legea publicând reclame pe propriile pagini şi spunând că serviciile sale sunt gratuite.

„În timp ce utilizatorii nu au fost nevoiţi să plătească o taxă efectivă pentru utilizarea serviciului, aceştia au adus totuşi profit companiei prin activitatea şi datele lor”, a explicat oficiul concurenţei.

Reprezentanţii instituţiei au precizat că datele pe care Facebook le-a colectat i-a permis reţelei de socializare să publice anunţuri publicitare personalizate pentru utilizatorii săi.

În plus, utilizatorii nu erau conştienţi de cantitatea şi valoarea datelor personale transmise Facebook în timpul utilizării serviciului.

La stabilirea valorii amenzii, concurenţa maghiară a notat însă că Facebook şi-a modificat între timp serviciile şi condiţiile pentru utilizatori.

În ultimii doi ani, reţeaua de socializare s-a confruntat cu mai multe scandaluri după ce informaţiile personale a zeci de milioane de americani, date colectate de Facebook, au ajuns ilegal în mâinile firmei de consultanţă politică britanică Cambridge Analytica.

Cambridge Analytica a avut un aport semnificativ la alegerea în funcţia de preşedinte a lui Donald Trump, precum şi la rezultatul referendumului pentru ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană.