Video ZF Esenţial în business. Mădălina Racoviţan, KPMG: Cum se mai ”rezolvă” deficitul de personal: companiile îşi fac strategii pentru a oferi o viaţă mai bună angajaţilor la locul de muncă

Autor: Adelina Mihai 09.12.2019

 

Adelina Mihai

 

Pe o piaţă a muncii caracterizată de un deficit acut de personal şi o fluctuaţie mare în rândul angajaţilor, companiile caută metode prin care să îşi stabilizeze forţa de muncă prin creşterea motivaţiei oamenilor. În acest context, unele companii lucrează la strategii de îmbunătăţire a experienţei oferite angajaţilor, după modelul celor aplicate pentru clienţi.

”Conceptul de experienţă a angajaţilor reprezintă, în esenţă, o abordare structurată a organizaţiilor de a încerca să ofere o experienţă mai bună angajatiilor lor şi în general, în cuvinte simple, să ofere o viaţă mai bună angajaţilor la locul de muncă. Pe de o parte, vedem o presiune pe piaţa forţei de muncă şi dificultăţi în a identifica şi  recruta cei mai buni oameni, iar pe de altă parte, retenţia angajaţilor este o problema cu care organizaţiile se confruntă foarte mult”, a explicat Mădălina Racoviţan, People Services Leader în cadrul firmei de audit şi consultanţă KPMG, în cadrul celei mai recente ediţii a emisiunii ZF Esenţial în Business, realizată de ZF în parteneriat cu KPMG.

Mădălina Racoviţan a mai spus că există schimbări şi în ceea ce priveşte aşteptările angajaţilor în ceea ce priveşte locul de muncă, aşteptări care nu sunt legate de pachetul salarial.

”Vedem că angajatul modern îşi doreşte mai multă flexibilitate, îşi doreşte să aibă satisfacţie personală la locul de muncă şi atunci organizaţiile vin în întâmpinarea acestor nevoi ale angajaţilor. Conceptul de employee experience este derivat de fapt din marketing şi se bazează foarte mult pe ideea de experienţă oferită clienţilor, pentru că este evident faptul că nu putem avea clienţi mulţumiţi dacă nu avem angajaţi mulţumiţi la locul de muncă”.

Pe de altă parte, a mai spus Mădălina Racoviţan, angajaţii sunt aceiaşi clienţi pe care strategiile de customer experience se concentrează şi îi pun pe aceşti clienţi în centrul strategiei lor.

”Nu ne putem aştepta că angajaţii, ei fiind de altfel şi clienţi ai altor organizaţii, să aştepte mai puţin de la angajatorii lor decât aşteaptă de la un furnizor de bunuri şi servicii. Şi în acest context, este foarte important, aşa cum spuneam, să corelăm o strategie de employee experience cu cea de customer experience”.

Mădălina Racoviţan a mai spus că, în cadrul KPMG, există o practică de consultanţă în domeniul resurselor umane pe care ea o coordonează în România, iar KPMG a făcut, timp de 10 ani, cercetări cu privire la ceea ce face că o experienţă a unui client să fie extraordinară.

”Tocmai am lansat recent acest studiu privind experienţă clienţilor, pe care l-am lansat şi în România săptămâna trecută şi acest studiu se bazează pe o metodologie pe care KPMG a dezvoltat-o la nivel global şi pe care o folosim şi noi în România. Iar până la urmă metodologia asta de customer experience este foarte uşor de replicat şi în employee experience, ea se bazează pe 6 piloni principali care fac că o experienţă a unui client să fie considerată extraordinară. Cei 6 piloni sunt: integritate, aşteptări, timp şi efort, rezoluţie, personalizare şi empatie. Şi este destul de evident, aş spune, că şi angajaţii aşteaptă de la angajatorii lor exact acelaşi lucruri şi sunt lucruri pe care trebuie să le urmărim într-un proiect de employee experience”.