Afaceri de la zero. Florentina Văduva produce tenişi pentru copii într-o fabrică din Drăgăşani, sub brandul Diminutive Sneakers, şi a avut în 2018 vânzări de 50.000 euro

Autor: Alina-Elena Vasiliu 15.12.2019

Momentan, tenişii se pot cumpăra doar din magazinul online şi din showroom, însă Florentina Văduva se gândeşte, pentru viitor, la un magazin fizic propriu.



Florentina Văduva, în vârstă de 31 de ani, a ales să creeze brandul de tenişi pentru copii Diminutive Sneakers după ce un client străin a venit în fabrica de încălţăminte a părinţilor ei cu o idee similară. Inspirată de această iniţiativă, Florentina Văduva a ales să confecţioneze pantofi sport pentru cei mici, iar acest business i-a adus vânzări de aproape 50.000 de euro anul trecut.

„A venit, la un moment dat, un client la fabrica familiei mele din Drăgăşani, unde producem doar pentru export. El a venit cu un model pe care îşi dorea să-l introducă în Olanda, însă ulterior a renunţat la idee. Mie mi-a părut rău că nu s-a realizat proiectul, aşa că m-am gândit să introduc eu conceptul pe piaţa din România”, a povestit Florentina Văduva la emisiunea ZF Afaceri de la zero.

A adaptat modelele la viziunea ei, mai ales că, din ce observase, pe piaţa locală exis­tau majoritar modele în mi­nia­tură ale brandurilor celebre de în­căl­ţăminte sport sau tenişi făcuţi în China şi importaţi. După o in­ves­tiţie de 10.000 de euro, ţinând cont că fabrica şi echipamentele exis­tau deja, primii tenişi sub bran­dul Diminutive Sneakers au fost gata în urmă cu trei ani, iar primii cum­părători au venit din rândul prietenilor.

„Eu vin cu ideile, dar există mai multe per­soane care mă ajută pentru realizarea teh­nică a tenişilor. Avem o sută de angajaţi în fabrica din Drăgă­şani. Pentru o pereche se lucrează cam o zi. Mate­rialele - pielea, bumbacul şi cauciucul - sunt naturale.”

Din colecţiile Diminutive Snea­kers fac parte mai multe modele, diferite în funcţie de sezon. Astfel, pentru primăvară şi vară există modele joase, iar pentru iarnă ghete mai înalte, îmblănite. Pentru a face tenişii mai atractivi pentru cei mici, în cauciucul care formează talpa acestora sunt amestecate capsule cu miros de bomboane şi gumă de mestecat. Tenişii pot fi purtaţi de copii cu vârste de până la şase ani.

O pereche de tenişi Diminutive costă între 120 şi 150 de lei, în funcţie de model.

„Vindem cam în aceeaşi măsură încălţăminte pentru fetiţe şi băieţi. Modelele mele sunt unisex, astfel că li se potrivesc tuturor. Nu producem lunar, ci sezonier. Anual, din fabrică ies 1.500 de perechi sub brandul Diminutive.”

O pereche de tenişi costă între 120 şi 150 de lei, în funcţie de model. Momentan, tenişii se pot cumpăra doar din magazinul online şi din showroom, însă Florentina Văduva se gândeşte, pentru viitor, la un magazin fizic propriu.

„Decembrie este cea mai aglomerată lună din an, alături de august. În decembrie sunt sărbătorile şi tenişii Diminutive sunt cadouri potrivite pentru cei mici, iar în august părinţii se pregătesc de începerea grădiniţelor şi toată lumea se grăbeşte să cumpere ceva de încălţat copiilor.”

În 2018, Florentina Văduva a vândut tenişi de 220.000 de lei (48.000 de euro), iar planul pentru 2019 prevede o creştere de 50% a afacerilor, un ritm care a fost înregistrat şi în anii trecuţi. Profitul din 2018 a fost de 131.000 de lei (28.000 de euro).

„Cei mai mulţi clienţi ai noştri sunt femei, în special din mediul de business. Cea mai mică parte sunt bărbaţii, pentru că mamele sunt, de regulă, cele care se ocupă de cumpărarea încălţămintei pentru copii.”


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

 Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.