Un mic producător de apă minerală: România ar trebui să promoveze împreună apele minerale şi balneoterapia

Autor: Mădălina Dediu Panaete 10.12.2019

Sorin Dănilă, antreprenorul care a readus la viaţă fabrica de apă minerală naturală din Bodoc, judeţul Covasna, crede că piaţa ar putea creşte dacă apele minerale ar putea fi promovate împreu­nă cu balneoterapia, astfel încât România să atragă turişti, dar şi prestigiu, prin diversitatea de ape.

Este fezabil? „Da, foarte feza­bil, compa­rând că o capitală euro­pea­nă de tip Paris, Roma, Berlin este vizi­tată de circa 25 de mi­lioane de turişti anual şi dacă eforturile se fac concentrat din trei direcţii: stat, in­dustria apelor, industria de turism“, con­sideră antreprenorul, care deţine compania Karpaten Schätze.

El spune că o problemă cu care se confruntă producătorii mici de pe piaţa apelor minerale este exclusivitatea dată în restaurante unor branduri, aşa cum se întâmplă şi în cazul berii.

Dacă vă uitaţi în restaurante, veţi constata că la ape există în majoritatea cazurilor o marcă listată, a doua rar şi, eventual, din im­port. Cum se explică? Tipul de contract cu discounturi de volum de la furnizori, care de regulă vin cu un portofoliu mare de produse, de obicei sucuri şi apă, conduc la refuzul patronilor de a accepta diversitatea. Plus premierea locaţiilor cu mobilier sau frigidere care dau caracterul de exclusivitate pentru că nu acceptă în frigidere alte produse“, a spus el.

Pe de altă parte, Sorin Dănilă crede că ar trebui să se investească mai mult în educaţie pentru că mulţi români nu ştiu că apele minerale naturale sunt împărţite în două categorii: carbogazoase şi plate. Totodată, el crede că clasificările apelor sunt superficiale, iar asta scad prestigiul şi preţul prin promovarea sau tolerarea de către industrie a confuziei între ape de izvor şi ape de foraj de exemplu.