Brent Valmar, Porsche România: Tendinţa de electrificare a pieţei auto este tot mai accentuată. Vânzările de maşini electrice vor „exploda“ din 2020 pe măsură ce constructorii auto lansează tot mai multe noi modele electrice

Autor: Bogdan Alecu 10.12.2019

Vânzările de maşini electrice s-au dublat în 2019, potrivit datelor Porsche România, la aproape 1.200 de maşini, dintre care 220 au fost livrate sub marca Volkswagen sau Audi. În total, Porsche România a livrat în ultimii trei ani peste 2.000 de maşini electrice pe piaţa locală.

„Tendinţa de electrificare este tot mai accentuată. Toţi vor să circule cu o maşină sigură, cu costuri de men­tenanţă cât mai mici. În plus, clienţii încep să depăşească problema legată de autonomie, pe măsură ce aceasta continuă să crească. În plus, dincolo de programul foarte puternic de susţinere a maşinilor electrice, avem tot mai multe iniţiative anunţate atât în Bu­cureşti, cât şi Iaşi, iar infrastructura se va dezvolta, alături de o susţinere fiscală din partea autorităţilor“, a spus Brent Valmar, directorul general al Porsche România, cel mai mare jucător de pe piaţa de importuri.

Vânzările de autoturisme verzi, electrice şi hibride, au urcat la aproape 5.300 de unităţi în primele zece luni ale acestui an, în creştere cu 50% faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând la 3,7% cotă de piaţă, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). „În 2020 estimăm că pe piaţa locală vor fi livrate 3.000 de maşini electrice, dintre care 1.800 de către Porsche România. Anul viitor vom veni cu 11 noi modele electrice şi 15 plug-in hybrid şi vom acoperi întreaga gamă de preţuri între 20.000 şi 100.000 de euro, fără a lua în calcul vreun bonus de la stat. În plus, venim cu o reţea de 100 de puncte de încărcare în cadrul reţelei de dealeri“, a subliniat Brent Valmar.