Facebook a primit o amendă de 3,6 milioane de euro în Ungaria pentru dezinformarea consumatorilor

Autor: Laura Albu 10.12.2019

Autoritatea de concurenţă din Ungaria a aplicat Facebook o amendă de 3,6 milioane de euro, pe 6 decembrie, pentru încălcarea legii concurenţei, considerând că prezentarea serviciilor drept gratuite induce în eroare consumatorii.

”Motivarea deciziei este aceea că deşi este adevărat că utilizatorii nu trebuie să plătească pentru a folosi serviciile Facebook, prin activitatea lor şi prin folosirea datelor lor de către Facebook, consumatorii aduc un câştig material societăţii, astfel că, indirect, aceştia plătesc pentru serviciile folosite. Aşadar, prezentarea serviciilor drept gratuite este aptă să inducă in eroare consumatorii prin lipsa unei transparenţe totale a modului de operare”, se arată într-un comunicat al casei de avocatură Filip&Company.

Autoritatea din Ungaria a constatat totodată că mesajele ”gratis la conectare” şi ”gratis şi mereu va fi” afişate pe pagina principală Facebook distrag atenţia consumatorilor de la faptul că indirect aceştia plătesc pentru utilizarea serviciilor Facebook prin transmiterea datelor lor personale.