Video ZF Esenţial în business. Mădălina Racoviţan, KPMG: Angajaţii nu sunt doar nişte numere în Excel. Unele companii investesc pentru a ”anihila” această percepţie

Autor: Adelina Mihai 23.01.2020

Companiile caută soluţii prin care să îi facă pe angajaţi să se simtă mai bine la locul de muncă, pe o piaţă a muncii aflată sub presiune, în care există un deficit acut de candidaţi, iar salariile cresc cu un ritm accelerat. De aceea, programele de lucru flexibile sau acordarea unor zile suplimentare de concediu sunt doar o parte dintre soluţiile găsite de angajatori în încercarea de a îmbunătăţi atmosfera de la serviciu.

”Un proiect de employee experience pe care îl construim împreună cu clienţii are mai multe etape, iar totul porneşte de la înţelegerea nevoilor angajaţilor. Şi e foarte important, de asemenea, să îţi cunoşti angajaţii. Într-un astfel de proiect este foarte important să priveşti angajatul nu ca pe un FTE (full time equivalent- n.red.), ca pe un număr într-un fişier Excel, aceşti indivizi sunt persoane cu nume şi prenume, au nişte trăsături, au motivaţii, au aspiraţii, au nevoi până la urmă şi e foarte important să îi cunoşti. Iar aceasta este prima etapă a proiectului: de a segmenta, să spunem, angajaţii şi de a identifica nişte tipologii de angajaţi”, a explicat Mădălina Racoviţan, People Services Leader în cadrul firmei de audit şi consultanţă KPMG, în cadrul celei mai recente ediţii a emisiunii ZF Esenţial în Business, realizată de ZF în parteneriat cu KPMG.

Următorul pas, în acest proiect, este reprezentat de identificarea tuturor interacţiunilor pe care un angajat le are cu organizaţia, pentru că acestea apar înainte de a deveni angajaţi.

”Încă din primele momente în care ne gândim la o companie ca la un potenţial angajator se creează anumite emoţii şi există o interacţiune între individ şi organizaţie. Şi atunci rolul nostru este să identificăm toate aceste interacţiuni şi să creăm aceste călătorii ale angajatului în organizaţie sau în relaţia cu organizaţia şi pe baza acestora identificăm ariile de îmbunătăţire, pentru că de obicei sunt momente care creează emoţii pozitive pentru angajaţi şi evident, momente care creează emoţii negative sau mai puţin pozitive”.