Companiile care angajează în online: Facebook, Google şi Reddit, în topul preferinţelor candidaţilor

Autor: Ramona Cornea 12.12.2019

Reţeaua de socializare Facebook conduce în topul preferinţelor recrutorilor atunci când vine vorba despre promovarea joburilor pe alte canale decât cele clasice, conform SmartDreamers, companie care oferă o soluţie software de Recruitment Marketing Automation. Următoarele trei poziţii sunt ocupate de Instagram, Google şi YouTube.

“Sunt câteva direcţii către care recrutorii s-au îndreptat anul acesta. De exemplu, sunt foarte atenţi la noile canale online lansate cu succes în piaţă. De aceea, credem că în 2020 noul trend în materie de recrutare tineri se va muta de pe Snapchat către TikTok. În acelaşi timp, am observat că tot mai mulţi profesionişti HR vor să măsoare “la virgulă” fiecare acţiune din online, ceea ce e un semnal foarte promiţător pentru anul viitor. Un al treilea trend este cel al economiei de timp, o nevoie tot mai stringentă, fiind rezolvabilă prin automatizare. Recrutorii îşi doresc să poată publica anunţuri de job plătite în mod rapid, pe mai multe canale, iar aplicanţii să ajungă în ATS-ul companiei tot în mod automatizat” afirmă Adrian Daniel Cernat, CEO & co-founder SmartDreamers.

În ceea ce priveşte interesul candidaţilor pentru a vedea reclamele dedicate locurilor de muncă, pe lângă topul condus de Facebook - Instagram cu peste 200 de milioane de vizualizări şi Google-Youtube cu 186 de milioane, se remarcă reţele precum Twitter (10,7 milioane de vizualizări), Reddit (10,3 milioane) sau canalul preferat în special de segmentul cel mai tânăr de pe piaţa muncii, Snapchat, cu 3,7 milioane de vizualizări.

Reţeaua pe care recrutorii găsesc cel mai uşor candidaţi în domeniul IT, Reddit, se remarcă prin numărul de accesări pe fiecare job ad. Şi în acest caz, topul este condus de reţele mari, Facebook-Instagram şi Google-YouTube, însă pe locurile imediat următoare sunt situate Reddit, Twitter şi Snapchat. Cele mai puţine click-uri, dar şi vizualizări sunt înregistrate de Yahoo.

SmartDreamers, soluţia tehnologică de recruitment marketing automation, a rulat peste 5.700 de campanii de promovare a joburilor în acest an, în ţări din Europa, America de Nord, Asia şi Australia. Reclamele pentru promovarea poziţiilor vacante au adunat peste 421 milioane de vizualizări, iar un număr de 4,3 milioane de candidaţi au accesat paginile promovate de companii aflate în căutarea forţei de muncă.