ZF IT Generation. Monica Obogeanu, Orange: Putem susţine costurile unui start-up într-un proiect pilot pentru un client

Autor: Adrian Seceleanu 07.01.2020

16 start-up-uri locale au intrat în programul de accelerare Orange Fab, lansat de liderul pieţei de telecom pe plan local în 2017.



Start-up-urile de tehnologie care ajung să fie acceptate în cadrul programului de accelerare Orange Fab derulat de Orange - liderul pieţei locale de telecom - pot fi susţinute să câştige un client inclusiv prin finanţarea costurilor unui proiect pilot prin care acestea să demonstreze capabilităţile produsului / serviciului, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Monica Obogeanu, startup programs manager, Orange România.

„Am ales nu acordăm finanţări directe, nu mergem pe modelul bani pentru acţiuni în companie deocamdată, însă după cum spuneam avem un buget, eu am un buget la dispoziţie pentru lucrul cu start-up-urile şi atunci când e nevoie de dezvoltări tehnologice de mici adaptări sau pur şi simplu de a le plăti practic produsul sau serviciul pentru ca ei să facă un test la un client ca să îşi convingă clientul - un client abordat împreună în general - este un buget acolo pe care noi îl achităm”, a afirmat reprezentantul Orange.

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF împreună cu Banca Transilvania şi casa de avocatură Stratulat & Albulescu, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României.

Ce câştigă un start-up care ajunge să intre în programul derulat de Orange?

„În primul rând au acces la un partener de încredere şi aş spune la un partener care ştie ce face atât când vine vorba de lucrul cu startup-urile, cât şi atunci când vine vorba de ieşirea în piaţă. Start-up-urile au acces în primul rând la mine şi eu mă port cu ei cumva ca şi un avocat al lor în interiorul corporaţiei. În momentul în care am lansat Orange Fab ne-am asumat noi ca şi companie mare că o să mai sărim câte un pas din proceduri ca să îi ajutăm cât de mult putem. Bineînţeles, lucrăm între anumite limite peste care nu putem trece, însă cel mai important este că ne străduim să le înţelegem businessul. Atunci când începem să lucrăm cu un start-up lucrăm doar cu start-up-uri cu care găsim un potenţial important de colaborare şi îi ajutăm cu expertiza colegilor mei şi expertiza mea atunci când vine vorba de navigat mediul de start-up-uri. Îi ajutăm cu acces la clienţi importanţi din România şi am lucrat foarte bine aici cu start-up-urile dedicate mediului B2B.”

 

Ce a mai declarat Monica Obogeanu în cadrul emisiunii: