Hristo Radichev, un antreprenor bulgar, vinde bere pe bază de abonament după o investiţie de 5.000 de euro

Autor: Alina-Elena Vasiliu 09.01.2020
În 2019, Beery a vândut în România bere în valoare de 80.000 de lei (circa 17.000 de euro).

În 2019, Beery a vândut în România bere în valoare de 80.000 de lei (circa 17.000 de euro).

Hristo Radichev, un antreprenor bulgar, a creat o platformă pe care vinde pachete cu mai multe sortimente internaţionale de bere. Concret, pe site-ul Beery – funcţional atât în Bulgaria, cât şi în România – se pot comanda cutii cu opt beri, provenite de la mai mulţi producători din diverse ţări. 

„Totul a început în 2016, când am început să mă gândesc la un model de business prin care să vând bere pe bază de abonament. Am dezvoltat modelul şi am creat site-ul pentru Bulgaria. Am început mai mult în glumă, pe 14 decembrie 2016, dar în doar 15 zile, până la sfârşitul anului, am avut mai mult de 100 de comenzi. Aşa mi-am dat seama că e o idee bună“, povesteşte Hristo Radichev.

În 2017, el a adus businessul şi în România, unde a început să crească treptat. În Bulgaria, Beery înregistrează circa 1.800 de comenzi pe an, în vreme ce în România numărul ajunge la 500. În 2019, Beery a vândut în România bere în valoare de 80.000 de lei (circa 17.000 de euro), iar în Bulgaria de 50.000 de euro. În 2020, el intenţionează să facă plat­forma Beery disponibilă şi în Ungaria.

„Frumuseţea acestui tip de afacere este că poţi începe foarte de jos – ai nevoie doar de un site, de cutii şi nişte beri pe stoc. De aceea, investiţia iniţială nu a fost mai mare de 5.000-6.000 de euro“, spune Hristo Radichev.

Cea mai mare parte a cumpărătorilor au fost până acum femei, care au cumpărat cutiile cu bere pentru a le face cadou bărbaţilor. Cei mai mulţi clienţi sunt din Bucureşti şi judeţul Ilfov.

În paralel cu Beery, Hristo Radichev conduce o agenţie digitală în Sofia, parte a grupului internaţional La Poste, care furnizează servicii poştale.

„Colaborez deja cu câteva berării locale pentru a-mi dezvolta propriul meu brand de bere, pe care sper să-l pot duce şi în România. Pentru a creşte businessul în România, vreau, de asemenea, să mă asociez cu un partener, pentru că e important să fie cineva prezent tot timpul acolo, care să se ocupe de afacere“, mai spune Hristo Radichev.