Test Auto ZF: Opel Corsa 1,2 Turbo 130 CP GS, Neamţul cu inimă de Leu

Autor: Bogdan Alecu 09.01.2020

Opel Corsa a fost din totdeauna un model de referinţă pentru Opel, motiv pentru care este şi cel mai longeviv nume din gama modernă a constructorului german - Corsa se produce sub acest nume încă din 1982, în timp ce în anii 90 Astra a înlocuit Kadett, iar ulterior Vectra a fost înlocuită de Insignia.

De partea cealaltă, Corsa F – cea de-a şasea generaţie a modelului de clasă mică - este şi primul lansat sub umbrela PSA, modelul având o platformă comună cu noul Peugeot 208. Este o veste bună? Da. Sub PSA Opel vine acum cu un suflu nou. Spre exemplu, vechiul Corsa E lansat în 2014 era doar o îmbunătăţire a vechii generaţii şi nu un salt, motiv pentru care acum noul Corsa F are dimensiuni mărite, plusând pe mai mult spaţiu interior. În plus, vine cu multe noutăţi precum propulsoare noi şi o nouă cutie automată cu opt trepte, dovedind (dacă mai era nevoie) că tot mai multe maşini de clasă mică au acces la tehnologii de ultimă oră - cum ar fi spre exemplu farurile Matrix cu LED-uri. În plus, anul acesta este aşteptată şi Corsa E, o versiune electrică a modelului de clasă mică. Şi tot din 2020, prin sistemul Opel Connect, maşina va putea fi utilizată cu un smartphone drept cheie - întocmai cum se întâmplă deja în cazul unor maşini din flotele de car-sharing.

Farurile LED Matrix vin cu 8 LED-uri fiecare, astfel încât fiecare se poate aprinde şi stinge astfel încât atunci când faza lună este pornită maşinile de pe contrasens să fie într-un "con de umbră" pentru a nu orbi ceilalţi participanţi la trafic. De asemenea, tot tehnologie LED regăsim şi pe luminile de zi şi pe proiectoare pentru ca toate să vină cu acelaşi tip de lumină. Sisteme LED regăsim în gama Opel şi la modelele Astra şi pe Insignia.

O altă noutate implementată pe Corsa este sistemul Flank Guard, care cu ajutorul a 12 senzori pentru a detecta posibilitatea că lateralul maşinii să intre în contact cu un alt obiect în timpul manevrelor efectuate la viteze mici.

Noul Corsa vine cu o imagine mult mai dinamică, cu un ampatament mai mare, pentru un spaţiu interior mai generos, cu console mai scurte şi o înălţime mai mică, pentru un plus de dinamism.

La interior se poate observa influenţa celor de la PSA – cockpitul este orientat către cel de la volan, ceasurile de bord sunt afişate pe un display nou, iar central este amplasat sistemul de infotainment, similar cu cel de pe modelele Peugeot sau Citroen, la fel şi schimbătorul cutiei de viteze automate. Ce este altfel? Opel în continuare păstrează comenzile pentru sistemul de climatizare, în timp ce la Peugeot sau Citroen acestea pot fi acţionate numai din sistemul multimedia.

Avem în premieră şi o zonă cu încărcare wireless pentru telefonul mobil, la baza consolei centrale. În ceea ce priveşte spaţiul, maşina este acum mult mai încăpătoare în comparaţie cu generaţia anterioară, atât la nivelul locurilor faţă, cât şi spate.

Cu toate că influenţa franceză este vizibilă la orice pas, maşina este prezentată de Opel drept una germană, de la tehnologia farurilor la modul în care a fost proiectat interiorul.

Datorită noii platforme, noul Corsa este cu 108 kg mai uşoară decât generaţia anterioară, iar versiuna de bază are numai 980 kg, acest lucru fiind foarte important pentru consumul de combustibil.

Odată cu noua generaţie, cei de la Opel au readus în discuţie şi versiunea GS – linia sportivă a brandului german utilizată în trecut pe modele precum Kadett. Acum însă GS este echivalentul ST Line de la Ford sau RS Line de la Renault. Astfel, linia GS vine cu un pachet vizual mai sportiv, cu spoilere cu design dinamic, evacuare sport şi jante cu design special.

Gama de motorizări include motorul de 1,2 litri aspirat de 75 CP, alături de două versiuni supraalimentate de 100 respectiv 130 CP şi dieselul de 1,5 litri şi 102 CP. Cel de 75 CP vine cu o transmisie manuală cu cinci trepte, în timp ce 1,2 în versiunile supraalimentate şi dieselul vin fie cu o manuală cu 6 trepte, fie cu transmisia automată cu 8 trepte – versiunea de top însă vine exclusiv cu transmia automată.

În cadrul testului internaţional a fost testată versiunea de 130 CP cu transmisia automată în versiunea GS Line şi dieselul de 1,5 litri şi 102 CP.

Motorul de 130 CP este unul foarte distractiv de condus pe serpentine, iar cu ajutorul cutiei de viteze cu 8 trepte poate fi exploatat corespunzător. Consumul pe de altă parte, urcă spre 7 litri/100 km în cazul unui condus mai sportiv, sau scade spre 5-6 litri în cazul în care este abordat un stil de condus mai confortabil.

În cazul dieselului, accentul cade pe consum, care extraurban scade sub pragul de 5 litri/100 km. În plus, acesta vine cu AdBlue – esenţial pentru a nu avea probleme pe termen lung, în condiţiile în care normele de poluare sunt tot mai stricte.

În ceea ce priveşte versiunile de echipare, noua Corsa dispune de patru – cea de bază, Edition, Elegance şi GS Line, cu preţuri pornind de la 12.560 de euro cu TVA.

Noul Corsa are numeroase tehnologii şi dotări de sporire a nivelul de confort, cum ar fi dotările tipice Opel - încălzirea volanului şi scaunele din piele încălzite cu funcţie de masaj pentru şofer. Sistemele de asistenţă includ, de exemplu, avertizarea privind o coliziune frontală cu frânare activă de urgenţă şi detectarea pietonilor, tempomatul inteligent, asistentul pentru menţinerea benzii de circulaţie şi sistemul de recunoaştere a indicatoarelor rutiere. Superioare versiunii de bază, următoarele trei niveluri de echipare pun accentul pe elemente diferite şi se adresează unor grupuri diferite de clienţi. Corsa Edition adaugă cele mai căutate dotări opţionale, Corsa Elegance este destinat unui nivel maxim de confort, iar Corsa GS Line combină dotări sportive suplimentare.

În ceea ce priveşte Corsa Elegance, scaunul pentru pasagerul din faţă reglabil pe 6 direcţii, cotiera cu compartiment de depozitare, precum şi farurile LED cu aspect tipic Opel şi proiectoarele de ceaţă LED sporesc nivelul de relaxare în timpul călătoriilor. Elementele decorative cromate, cusăturile de înaltă calitate şi alte detalii fac versiunea Elegance deosebit de atrăgătoare. Ambiţiile sportive ale GS Line ca variantă dinamică a modelului sunt evidente – la interior, precum şi la exterior. Scaunele sport pentru şofer şi pasagerul din faţă, precum şi pedalele sport din aluminiu, capitonajul plafonului de culoare neagră şi elementele decorative roşii de pe panoul de instrumente subliniază aspectul sportiv. Nivelul de echipare GS Line poate fi recunoscut imediat datorită ţevii de eşapament cromate şi barelor de protecţie faţă şi spate cu aspect sportiv. Un mod Sport asigură o direcţie mai dinamică şi o reacţie mai rapidă a acceleraţiei.