ZF IT Generation. Vlad Brătăşanu, fondator Digital Bricks. Automatizăm monitorizarea facturilor şi colectarea creanţelor pe bază de algoritm. Avem nevoie de o finanţare de până la 500.000 euro

Autor: Ioana Nita 14.01.2020

„Obiectivul pentru anul acesta este să avem între 20 şi 30 de clienţi cu implementări directe şi venituri de circa 200.000 euro.“



Start-up-ul Digital Bricks, axat pe dezvoltare de soluţii software ce automa­tizează diferite procese dintr-o companie, are nevoie în prezent de o finanţare cuprinsă între 200.000 şi 500.000 euro pentru a continua dezvoltarea primei aplicaţii software, care automatizează procesul de monitorizare a facturilor în cadrul unei organizaţii, dar şi pentru a crea alte produse. 

„Am avut deja discuţii cu câţiva potenţiali investitori. Suntem într-o etapă în care potenţialii investitori aşteaptă confir­marea - vor să vadă funcţionarea sistemului. Acum implementăm soluţia de auto­matizare a procesului de monitorizare a facturilor la primul client – companie de IT din România. Suntem de asemenea în discuţii şi cu alţi potenţiali clienţi“, a declarat Vlad Brătăşanu, fondatorul Digital Bricks, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.

Prima soluţie creată de Digital Bricks, prin care o companie îşi poate monitoriza procesul intern de monitorizare a facturilor, se adresează momentan organizaţiilor care au de-a face cu un număr mare de facturi, începând cu 300-400 de facturi pe lună, însă start-up-ul lucrează şi la o soluţie pentru companiile cu un număr mai redus de facturi. 

„Softul a fost dezvoltat în a doua parte a anului trecut cu scopul de a-l implementa în prima fază direct la client. Urmează să avem însă şi o versiune SaaS cu subscripţie lunară“, a precizat el.

Ce face însă mai exact aplicaţia? „Pornind de la baza de date de clienţi a companiei, soluţia monitorizează fiecare factură întârziată, urmăreşte comporta­mentul anterior al clientului respectiv şi al altor factori care sunt identificaţi relevanţi, cum ar fi industria din care provine, şi sunt asociate acţiuni în baza unor algoritmi care sunt setaţi în mod automat. Companiile au însă şi posibilitatea de a integra anumite preferinţe în funcţie de obiectivele pe care le urmăresc şi pe diferite segmente de clienţi“, a explicat Vlad Brătăşanu.

Implementarea soluţiei înseamnă în primă fază corelarea între bazele de date existente – sisteme de contabilitate, facturare, de relaţionare cu clientul (de tip CRM), care livrează setul de date necesar analizei. Faza următoare presupune testarea seturile de date şi trecerea la aplicarea efectivă a algoritmilor pentru automatizare.

„O companie are posibilitatea de a-şi ajusta informările către clienţi în funcţie de obiectivele de retenţie a clienţilor, de nivel de mulţumire a clienţilor, putând merge până la integrarea unor algoritmi de identificare a riscului de migrare a clientului către competiţie“, a punctat el.

Soluţia dezvoltată de Digital Bricks se implementează în prezent direct la client pentru un cost care porneşte de la circa 7.900 euro. În ceea ce priveşte versiunea SaaS, subscripţia lunară va avea un cost cuprins între 200 şi 500 euro, în funcţie de măriema bazei de date a clientului respectiv şi de numărul de utilizatori pe care îi va avea soluţia. 

„Obiectivul este ca anul acesta să avem între 20-30 de clienţi cu implementări directe pe serverele clienţilor. Vrem ca atunci când vom lansa şi versiunea cu subscripţie pentru clienţi cu baze mai mici de facturi să atingem cel puţin 100 de clienţi şi în această arie“, a menţionat fondatorul Digital Bricks.

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF împreună cu Banca Transilvania şi casa de avocatură Stratulat & Albulescu, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. În cadrul emisiunii sunt invitaţi şi antreprenori sau investitori care îşi povestesc experienţa în business şi dau sfaturi start-up-urilor.

 

El a adăugat că veniturile start-up-ului estimate pentru finalul acestui an sunt de minim 200.000 euro, iar pragul de rentabilitate îl va atinge în circa un an, un an şi jumătate.

Ideea dezvoltării Digital Bricks are la bază experienţa lui Vlad Brătăşanu în diverse organizaţii multinaţionale - în telecom, servicii financiare. Bazele proiectului au fost puse în cursul anului trecut, ideea însă a apărut cu doi ani înainte în timpul programului de executive MBA pe care l-a urmat.

“Am construit de la zero cel puţin 3-4 procese de recuperare creanţe pentru diferite tipuri de organizaţii pornind de la echipă, sisteme şi automatizări procese. Am identificat anumite elemente care pot diferenţia o organizaţie faţă de competiţie. Pe de-o parte un proces care are conotaţii negative l-am transformat într-un proces orientat către client, iar pe de altă parte automatizarea proceselor, pornind de la înţelegerea profundă a comportamentului clientului şi care sunt mecanismele de influenţare a deciziei de plată, creează premisele unor rezultate îmbunătăţite şi o concentare pe relaţia cu clientul. Costul de achiziţie al unui client este mult mai mare decât costul de retenţie al unui client”, a explicat fondatorul Digital Bricks.

Ce a mai declarat Vlad Brătăşanu la ZF IT Generation:

@ Avantajele soluţiei sunt reducerea costurilor operaţionale şi al riscului de neplată, plus creşterea lichidităţii pentru organizaţie.

@ Sunt studii care arată că circa 80% dintre manageri apreciază că neîncasarea la timp a facturilor este un factor de risc major. În acelaşi timp, 70% dintre manageri recunosc că întârzie la maxim plata facturilor.

@ Suntem, alături de Grecia şi Slovacia, printre ţările din UE care plătesc cu cu întârziere cel mai mare număr de facturi.

@ Piaţa Europei este mai puţin acoperită de astfel de soluţii, în SUA şi Asia există soluţii similare care se adresează însă cu precădere organizaţiilor mari, companiile medii nefiind în focus pentru o astfel de soluţie de automatizare a procesului de monitorizare a facturilor.

@ Primele ţări vizate pentru extindere sunt cele din Europa Centrală şi de Est, urmând să ne uităm şi către Europa de Vest pe măsură ce vom dezvolta parteneriate care să ne permită să accesăm acele pieţe.