Piaţa de media din România va creşte în acest an cu 5,5% şi va depăşi pragul de 500 milioane de euro, pentru prima dată post-2008. Primul loc revine publicităţii pe TV

Autor: Roxana Rosu 20.01.2020

Piaţa de media din România a crescut cu 7% anul trecut, iar estimările pentru 2020 indică un avans de 5,5%, la 514 milioane de euro, cea mai mare creştere fiind pe zona de online, în timp ce valoric primul loc revine publicităţii pe TV, potrivit  raportului Media Fact Book realizat de agenţia Initiative.

Anul trecut, valoarea pieţei a ajuns la 487 milioane de euro.

„Ne aşteptăm ca, la finalul anului 2020, piaţa de media să depăşească pragul de 500 milioane de euro, pentru prima dată post-2008, când a fost înregistrată o valoare istorică. Cheltuielile urmează evoluţia consumului de media în tranziţia sa pe termen lung către un peisaj digital-centric, on-demand, iar rata de creştere se temperează pe măsură ce economia României încetineşte ritmul, cheltuielile de media fiind reajustate în consecinţă“, spune Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative.