Îmbuteliatorul apei minerale Tuşnad a ajuns la afaceri de 64 mil. lei în 2019, plus 12%. Apemin Tuşnad îmbuteliază apă minerală naturală Tuşnad (carbogazificată şi slab carbogazificată), Artesia (apă minerală plată) şi Izvorul Ascuns (apă de masă carbogazificată şi plată)

Autor: Mădălina Dediu Panaete 21.01.2020
Apemin Tuşnad, unul dintre cei mai mari zece îmbu­te­lia­tori de apă minerală naturală, a terminat anul 2019 cu o creştere de aproximativ 12% faţă de anul precedent, până la 64,3 mil. lei (peste 13 mil. euro), arată datele furnizate de companie.

„În 2019, a crescut şi volumul de vânzări, dar am avut şi o majorare de pre­ţuri în primăvară. Pentru 2020 esti­măm o creştere similară“, a spus Gyarfas Kurko, administrator şi ac­ţio­nar al Apemin Tuşnad. Compania a luat naştere în 1999 prin di­vi­zarea societăţii Perla Harghitei, care este la rândul ei unul din­tre cei mai mari producători de apă minerală. În 1996, Perla Harghitei se privatizează prin MEBO (trecând din proprietatea statului în cea a salariaţilor), operaţiune la care par­­ticipă familia Kurko, tată şi fiu. Gyarfas Kurko îl con­vinge trei ani mai târziu pe tatăl său Arpad să-i dea unul dintre centrele de pro­duc­ţie ale Perla Har­ghi­tei şi înfiinţează Ape­min Tuşnad, după cum po­vestea antre­pre­norul anterior pentru ZF.