Deloitte: Cererea de maşini electrice creşte în Europa, însă consumatorii sunt reticenţi faţă de autovehiculele autonome şi cred că acest sector trebuie supravegheat de autorităţi

Autor: Roxana Rosu 21.01.2020

Cererea de maşini electrice este în creştere în Europa, cei mai interesaţi fiind italienii, dar în acelaşi timp consumatorii au devenit mai reticenţi faţă de  autovehiculele autonome, arată un studiu Deloitte.

Creşterea cererii de maşini electrice este susţinută de politicile privind protecţia mediului din ţările europene, de angajamentele marilor firme în această direcţie, dar şi de schimbarea de atitudine a consumatorilor.

„În România, pentru promovarea autovehiculelor electrice, Ministerul Mediului a implementat programul de stimulare a achiziţionării de maşini electrice şi hibrid şi, de la un an la altul, constatăm o creştere a preferinţei consumatorilor români pentru astfel de autovehicule. În primele 10 luni ale anului 2019, pe piaţa din România s-au vândut 5.283 de maşini electrice şi hibrid, în creştere cu peste 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor Auto din România. Cu toate acestea, numărul maşinilor de acest gen rămâne scăzut în ţara noastră, din cauza faptului că sunt încă scumpe pentru majoritatea românilor”, susţine Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale şi Juridice, Deloitte România, şi Lider al Serviciilor de Consultanţă pentru Sectorul Auto.