Deloitte: Maşinile electrice sunt încă scumpe pentru români. Piaţa europeană a maşinilor electrice creşte puternic, însă europenii sunt reticenţi la maşinile autonome

Autor: Răzvan Botea 22.01.2020
Numărul de vehicule electrice sau hibrid care se vând în România rămâne încă scăzut, mai ales din cauză că preţul acestui tip de vehicule nu e accesibil pentru majoritatea ro­mâ­nilor, spun consultanţii Deloitte. Cu toate acestea, datele Asociaţiei Pro­ducătorilor şi Impor­tatorilor de Auto­mobile (APIA)în primele 10 luni din 2019 arată o creştere cu 50% a automobilelor electrice vândute în România, până la aproape 5.300 de unităţi.

„În România, pentru promovarea autovehiculelor electrice, Ministerul Mediului a implementat programul de stimulare a achiziţionării de maşini electrice şi hibrid şi, de la un an la altul, constatăm o creştere a preferinţei consumatorilor români pentru astfel de autovehicule. În primele 10 luni ale anului 2019, pe piaţa din România s-au vândut 5.283 de maşini electrice şi hibrid, în creştere cu peste 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, potrivit datelor APIA. Cu toate acestea, numărul maşinilor de acest gen rămâne scăzut în ţara noastră, din cauza faptului că sunt încă scumpe pentru majoritatea românilor“, a spus Ciprian Gavriliu, partener servicii fiscale şi juridice al Deloitte România şi lider al servi­ciilor de consultanţă pentru sectorul auto.