Gyula Fater, CEO OTP Bank: Strategia în România este de creştere organică în următorii 5 ani. Dar dacă vor exista bănci de vânzare, le analizăm. În 2020, cota de piaţă a OTP Bank România poate urca spre 3%

Autor: Claudia Medrega 30.01.2020

OTP Bank România, subsidiara locală a celui mai mare grup bancar din Ungaria, ar putea să ajungă în 2020 la o cotă de piaţă de circa 3%, banca urmând să aplice în continuare strategia de creştere organică prin care urmăreşte să ajungă la o cotă de 5% în cinci ani, planul de investiţii pe această perioadă fiind de 1 mld. lei, după cum declară Gyula Fater, CEO al OTP Bank România.

La sfârşitul anului 2018, OTP Bank era pe locul 9 în clasamentul local după active, cu o cotă de piaţă de 2,45% şi active de peste 11 mld. lei. În prima parte a anului trecut activele băncii au crescut cu 22%, la 12,2 mld. lei.

OTP Bank a început din 2019 să implementeze o strategie de dezvoltare pentru cinci ani, numită Apollo, care a fost aprobată de grup. „În trecut, strategia noastră a fost bazată destul de mult pe achiziţii. Ceea ce schimbăm cu Apollo este că avem o strategie de creştere organică pe cinci ani. În România suntem încă foarte mici comparativ cu nivelul care cred că este sănătos pentru a fi o bancă universală într-o ţară. Ar trebui să avem, cel puţin, o cotă de piaţă de circa 5%. În majoritatea ţărilor din zonă suntem printre cei mai mari jucători“, a declarat Gyula Fater, CEO al OTP Bank România, într-un interviu acordat ZF.

Cât de dificil este să dublezi cota de piaţă în cinci ani folosind doar un model de creştere organică? „Este foarte provocator. Deci, nu spun că este uşor. Dar investim“.