Unilever analizează vânzarea diviziei de ceaiuri, care cuprinde branduri precum Lipton, după ce profiturile grupului au scăzut cu 38%

Autor: Alex Ciutacu 30.01.2020

Gigantul Unilever revizuieşte situaţia diviziei globale de ceaiuri, care cuprinde branduri precum Lipton, Lyons şi PG Tips, după ce a eşuat în încercarea de a-şi accelera creşterea pe parcursul anului trecut, potrivit FT.

Compania ar putea să vândă anumite active sau chiar întreaga divizie – care a generat vânzări de 3 miliarde euro anul trecut – după ce consumatorii din ţările dezvoltate au renunţat la consumul de ceai negru, atrage atenţia Graeme Pikethly, directorul financiar al companiei.

Businessul de ceaiuri a scăzut ca volum, ceea ce a contribuit la performanţa slabă a grupului anglo-olandez, în contextul în care celelalte segmente de ceaiuri nu au reuşit să compenseze pentru apetitul redus al consumatorilor faţă de produsele bazate pe ceai negru.

„Vânzările de ceai negru tradiţional, care reprezintă cel mai mare segment din categorie, au încetinit în ultimii câţiva ani din cauza preferinţelor în schimbare ale consumatorilor în ţările dezvoltate”, explică Pikethly.

Grupul Unilever, care mai are în portofoliu o gamă largă de produse, de la detergenţii Cif şi până la săpunele Dove, a livrat un profit net de 6 miliarde euro în 2019, în scădere cu 38,4% faţă de anul anterior.