Alexandru Păunescu, CSALB: În 2019, din medierea litigiilor dintre clienţi şi bănci am obţinut o sumă de 1,25 mil. euro

Autor: Mircea Nica 31.01.2020

♦ Au fost 2.117 cereri din partea consumatorilor, cu 65% mai mult comparativ cu anul 2018, din care 1.772 reprezintă cereri pentru bănci şi 345 sunt cereri pentru IFN-uri.

 



Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB) îşi extinde competenţele după aproape patru ani de la începerea activităţii, astfel noile legi pentru directiva privind serviciile de plată creează posibilitatea de conciliere în cadrul Centrului şi a persoanelor juridice pentru o taxă de 993 de lei, a spus Alexandru Păunescu, preşedintele Colegiului de Coordonare CSALB.

„Extinderea competenţelor CSALB către persoanele juridice, în urma implementării în România a directivei privind serviciile de plată, devine un proces firesc în existenţa Centrului. Persoanele juridice se vor putea adresa şi ele CSALB pentru a intra în conciliere cu băncile, şi nu numai, pentru o serie de speţe care ţin de serviciile de plată şi de activitatea de emitere de monedă electronică.”