Hakim Boutehra, Renault: Apetitul pentru maşini electrice pe piaţa românească începe să devină tot mai ridicat

Autor: Bogdan Alecu 05.02.2020

Vânzările de maşini electrice sunt estimate să se dubleze în 2020, la peste 3.000 de unităţi, aşa cum s-au dublat şi în 2019 pe fondul susţinerii programului Rabla Plus, care decontează aproape 10.000 de euro din preţul acestora, pe măsură ce tot mai multe companii se orientează către acest tip de maşini cu zero emisii.

„Vânzările de maşini electrice, cu ecosistemul pus la punct, care să includă noi staţii de încărcare, pot ajunge anul acesta la 3.000 - 3.500 de unităţi, faţă de 1.700 anul trecut. La Renault spre exemplu vedem o cerere tot mai mare din partea companiilor care au flote de maşini electrice, serviciile de car sharing se dezvoltă, iar clienţii persoane fizice sunt tot mai interesaţi“, explică Hakim Boutehra, directorul general al Renault Commercial Roumanie şi director general al clusterului pentru Europa de Sud-Est în cadrul Renault, pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova.

Spre exemplu, serviciul de car sharing Spark a fost lansat în vara anului trecut în România cu o flotă de 50 de maşini electrice Renault ZOE şi Nissan Leaf, iar planul era să ajungă la 100 de maşini la final de 2019.

„Sunt companii care schimbă flotele de maşini clasice cu cele electrice. Sunt tot mai multe companii care încep cu un test, şi încep treptat să înlocuiască, să cumpere căte 20 de ZOE, sunt proiecte ecologice tot mai puternice. De asemenea, şi firmele de leasing operaţional promovează astfel de maşini“, a spus Hakim Boutehra.

Renault a lansat la finalul lunii trecute cea de-a doua generaţie a modelului de clasă mică ZOE cu o autonomie de 395 km. La nivelul anului trecut, Renault Commercial Roumanie avea o cotă de piaţă pe segment, cu Renault ZOE, Kangoo şi Nissan Leaf de 54%. La nivelul livrărilor, Renault a vândut anul trecut 439 de maşini electrice ZOE din generaţia anterioară, potrivit datelor companiei.