Horváth & Partners: Companiile din România au pierdut peste 100 mil. euro în 2019 prin campaniile de marketing care nu au fost adaptate publicurilor ţintă

Autor: Cristina Bellu 05.02.2020

Compania de consultanţă în management Horváth & Partners apreciază că între 15% - 25% din bugetele de marketing ale companiilor din România sunt irosite, în contextul în care anul trecut acestea au înregistrat pierderi de peste 100 mil. euro prin campaniile de marketing şi publicitate care nu au fost adaptate suficient de bine publicurilor ţintă.

“Acest lucru se întâmplă cu precădere în perioada sărbătorilor, când creşte numărul campaniilor de promovare a diferitelor servicii şi produse”, transmit analiştii Horváth & Partners, care consideră că reducerea considerabilă a costurilor şi creşterea profitabilităţii pot fi induse de adoptarea unor soluţii informatice de tip big data.

“Acestea colectează şi utilizează atât datele interne ale clientului cât şi date externe, cum ar fi diverşi indicatori de piaţă, şi creează modele statistice şi motoare de optimizare. Prin intermediul acestora se obţine cea mai bună alocare a bugetelor  de marketing şi de publicitate, pentru atingerea obiectivelor de business dorite. Mai mult, din experienţa noastră rezultă că vânzările unei companii pot creşte cu 5% - 10% într-un an, dacă sunt folosite soluţii de Big Data pentru eficientizarea cheltuielilor”, explică Kurt Weber, Director General al Horváth & Partners Romania.