ANALIZĂ ZF. Cifre record: Retailerii vor scoate din buzunare aproape 1 mld. euro pentru 400 de magazine noi, pentru investiţii în logistică şi online

Autor: Cristina Roşca 11.02.2020

Reţelele de magazine moderne au anunţat cifre record pentru 2020 în ceea ce priveşte investiţiile pe care vor să le facă în România l Cei mai mulţi bani îi vor paria reţelele-soră Kaufland şi Lidl, parte a grupului german Schwarz, care vor scoate din buzunare mai bine de jumătate de miliard de euro împreună. Ca număr de magazine, campioni ai expansiunii vor continua să fie Profi şi Mega Image, retaileri activi pe format mic, cu supermarketuri şi hipermarketuri.



Cei zece retaileri străini din comerţul alimentar vor investi în acest an în România aproape un miliard de euro, bani ce vor merge către des­chi­derea de noi maga­zin­e, către dezvol­ta­rea depozitelor logis­tice proprii, către online şi digitalizarea businessurilor, mai exact către procese mai puţin vizibile cu ochiul liber, arată o analiză făcută de ZF pe baza datelor comunicate de companii.

Universul de comerţ modern din România, ce numără acum circa 3.000 de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, proximitate modernă şi cash&carry, va creşte cu alte aproape 400 de magazine noi. Cele mai multe vor fi magazine mici - supermarketuri şi unităţi de proximitate - deschise în spaţii închiriate, necesitând astfel investiţii pe măsură. Acestea vor purta în special branduri ce aparţin Profi şi Mega Image, aceste reţele fiind campionii expansiunii în fiecare dintre ultimii ani.