Telekom continuă contrele cu grupul Discovery: Am pierdut câteva sute de clienţi TV după ruperea contractului. A fost o decizie bună. Grupul încearcă o lovitură de imagine: Ghiţă Ciobanul, care a devenit celebru în reclame pentru Vodafone, „portat“ în campaniile publicitare ale Telekom

Autor: Adrian Seceleanu 11.02.2020

Grupul Telekom a pierdut doar câteva sute de clienţi ai serviciilor sale de televiziune după ce a rupt la finele anului trecut contractul cu gigantul american Discovery, ceea ce arată că decizia de a nu semna prelungirea contractului a fost o decizie de business bună, a declarat Andreas Elsner, director executiv marketing rezidenţial şi vânzări naţionale în cadrul Telekom România, în cadrul unei conferinţe de presă.

„Am văzut în baza de date IPTV că întregul grup Discovery avea o adudienţă în scădere. 2% dintre clienţi ne-au sunat după ruperea contractului, dar în principal pentru că au văzut că unele programe s-au schimbat. Am pierdut 0,05% dintre clienţii noştri de servicii de televiziune - câteva sute de clienţi au plecat din cauza ruperii contractului cu Discovery. Până la urmă a fost o decizie de business mai bună să lăsăm câteva sute de clienţi să plece şi să nu plătim aceste facturi uriaşe către un furnizor de conţinut“, a afirmat Elsner. El a continuat să atace grupul Discovery pentru poziţia „super inflexibilă“ de pe durata negocierilor. „Discovery Group a fost super inflexibil în discuţii. Dacă am fi păstrat Discovery în condiţiile propuse de ei creşterea noastră de preţuri din acest an nu ar fi trebuit să fie de 2 lei pe abonament ci de 2 euro, ar fi trebuit să creştem preţurile cu 2 euro. Nu avea sens să facem asta.“ Elsner a susţinut şi că Telekom primeşte o ofertă de preţ mult mai mare faţă de compania de cablu Digi, liderul pieţei locale de televiziune. „Dacă aş primi de la Discovery preţul oferit Digi aş semna imediat pentru conţinut, dar nu vreau să plătesc facturile pentru întreaga piaţă.“, a spus el.