Scandalul Ghosn lasă urme adânci: Renault a obţinut un profit de doar 19 milioane euro anul trecut, de 184 de ori mai mic decât în 2018

Autor: Alex Ciutacu 14.02.2020

Profiturile grupului Renault s-au situat la un nivel redus în 2019, de doar 19 milioane de euro, în contextul în care francezii au operat cu marje mai mici în core-business, în acelaşi timp în care veniturile generate de partenerii de alianţă de la Nissan s-au prăbuşit, potrivit FT.

Producătorul francez care deţine Automobile Dacia pe piaţa locală a raportat un profit net de 19 milioane euro în 2019, în scădere faţă de 3,5 miliarde euro în 2018, la vânzări de 55,5 miliarde euro, în scădere cu 3%.

Veniturile generate de Nissan, în care Renault deţine o participaţie de 43%, au scăzut la 242 milioane euro anul trecut, de la 1,5 miliarde dolari în 2018.

Producătorul japonez a înregistrat cel mai slab an din ultimul deceniu, în timp ce marjele cu care Renault operează în businessul propriu au scăzut de la 4,3% la 2,8%.

Mai mult, grupul a redus dividendul de la 3,55 euro per acţiune la doar 1,1 euro per acţiune.

„Renault a reuşit să obţină rezultate în linie cu previziunile revizuite, în ciuda unui an dificil”, spune Clotilde Delbos, directorul financiar al Renault care a preluat temporar atribuţiile directorului executiv, referindu-se la un avertisment lansat în luna octombrie.

Delbos a atras atenţia că perspectivele pentru 2020 sunt „limitate din cauza volatilităţii aşteptate la nivel de cerere”, pe fondul noilor reguli privind emisiile de carbon în Europa, şi „posibilul impact al coronavirusului” – ameninţare care a închis temporar toate fabricile din industria auto situate în China şi i-a forţa pe unii producători să oprească sau să încetinească producţia la facilităţile de producţie din restul lumii.

Compania s-a confruntat cu un an dificil pe fondul arestării fostului şef al companiei, Carlos Ghosn, în noiembrie 2018, ceea ce a şubrezit relaţia cu partenerii de business din Japonia, Nissan.

Luca de Meo se va alătura Renault până la începutul verii acestui an pentru a prelua funcţia de CEO după ce Thierry Bollore, urmaşul lui Ghosn, a fost înlăturat, petrecând mai puţin de un an la cârma companiei.