Vânzările online de alimente, o furtună într-un pahar cu apă în regiune? Internetul contribuie cu 0,3% la vânzările magazinelor proprietarului Mega Image din Europa Centrală şi de Est, faţă de 5% la nivel de grup

Autor: Cristina Roşca 20.02.2020
Proprietarul magazinelor Mega Image, gigantul olandezo-belgian Ahold Delhaize, a avut anul trecut vânzări online de circa 3,5 mld. euro, cu 24% mai mari decât în 2018. România, ca de altfel întreaga regiune a Europei Centrale şi de Sud-Est, este practic invizibilă în total.

Mai exact, vânzările online din zonă se ridică la doar 19 mil. euro, plus 18,8%, potrivit calculelor ZF pe baza datelor din rapoartele Ahold Delhaize. Suma include atât România (brandul Mega Image), cât şi Serbia (Maxi) şi Grecia (Alfa Beta). Cehia face parte din aceeaşi regiune, însă nu apare pe site-ul grupului că ar avea operaţiuni online.