Cine domină retailul alimentar european: Kaufland controlează doar 11% din piaţa din România, pe când Biedronka are în Polonia peste 20%. Kaufland este lider pe trei pieţe, România, Bulgaria şi Cehia

Autor: Cristina Roşca 23.02.2020

♦ Cota de piaţă a liderului este cea mai mică în România dintre toate ţările analizate ♦Formatul „câştigător“ este diferit, nemţii preferând magazinele de discount, polonezii pariind pe reţeaua locală Biedronka, care are magazine mici, iar românii pe hipermarketuri cu preţuri mici.

Kaufland este liderul pieţei de comerţ alimentar din Ro­mânia, având o cotă de piaţă de 11% anul trecut, po­trivit estimărilor companiei de cercetare de piaţă Euromonitor. România este ţara din Europa unde liderul are cota de piaţă cea mai mică, semn că piaţa este în continuare împărţită între un număr mare de jucători.

Mai exact, doar în comerţul modern sunt zece jucători, care au în total circa 60% din piaţă. De partea cealaltă, comerţul tradiţio­nal numără circa 70.000-75.000 de mici chioşcari care mai au doar 40% din piaţă. Cota lor scade odată cu expansiunea reţelelor internaţionale.