Urmează conferinţa ZF / BT Hello, Timişoara. Noua generaţie de antreprenori ai Timişoarei. Cine sunt tinerii care au pornit de la zero?

Autor: Florentina Niţu 25.02.2020

Joi, 5 martie 2019, Ziarul Financiar şi Banca Transilvania merg la Timişoara pentru a discuta cu antreprenorii despre cum arată mediul de business într-unul dintre cele mai puternice judeţe din ţară.

Senneville, Neaţa Omelette Bistro, Bereta, Spontan Events, Kenosis, Virago Beauty şi Nifty, sunt doar câteva branduri create de la zero de tineri antreprenori din judeţul Timiş. Mânaţi de pasiune, printre multinaţionale şi oameni de afaceri consacraţi, tinerii îşi fac loc pe piaţă şi pun pe masa consumatorilor ideea lor.

Economia se mişcă, arată cifrele, numai în primele nouă luni ale anului 2019 în judeţul Timiş fiind înmatriculate 4.500 de firme noi, situându-se astfel pe locul trei, după Bucureşti (13.500) şi Cluj (5.000), potrivit datelor de la Registrul Comerţului.

Ziarul Financiar şi Banca Transilvania merg joi 5 martie la Timişoara pentru a discuta cu antreprenorii despre cum arată mediul de business din judeţ.

Senneville este un business „dulce“ din Timişoara aflat la a treia generaţie, pornit iniţial ca o brutărie, care a trecut de o cifră de afaceri de 1,5 mil. euro din realizarea produselor de cofetărie, patiserie şi brutărie, dar şi din servicii de catering pentru evenimente private şi corporate. „Afacerea de familie a fost pusă pe picioare de bunicii mei, iar eu am preluat frâiele în 2014“, spune David Alb, cel care administrează în prezent businessul.

Neaţa Omelette Bistro este o omletărie din Timişoara înfiinţată în 2016 de Alexandra Lazea, o tânără ce îşi propune să extindă businessul în toate oraşele mari din România, dar şi în afara ţării, după ce a văzut că există cerere din partea turiştilor.

Adrian Biebel, un alt tânăr din Timişoara, a început să facă propriile experimente în producţia de bere artizanală într-un garaj  în 2013, iar trei ani mai târziu a creat businessul Bereta, o microberărie în care realizează în prezent 4.000-5.000 de litri de bere.

Alex Roşca, Alex Bucătaru şi Mihai Leonte organizează evenimente în Timişoara sub brandul Spontan Events, după ce în luna aprilie a anului 2018 au primit provocarea de a organiza o petrecere pentru 100 de persoane. „Totul s-a petrecut spontan“, spun fondatorii, care de la organizarea unei petreceri cu 100 de persoane au ajuns să aducă la un loc 1.800 de oameni.

Andreas Samuelsson, un suedez mutat de 15 ani în România, produce de patru ani tocătoare din lemn, mese ori rafturi rustice, dar şi obiecte din piele naturală, într-un atelier de 400 de metri pătraţi din Giarmata Vii, localitate aflată la 17 kilometri de Timişoara.

El a pornit cu o finanţare de 100.000 de euro, după ce a găsit o bucată de lemn într-o pădure şi i s-a părut potrivită pentru o masă, două sau chiar mai multe, iar astfel a apărut Kenosis. „Kenosis înseamnă să cobori voluntar de la vârful piramidei la bază şi să susţii oamenii de sub tine, să îi ajuţi să crească odată cu tine“, a explicat antreprenorul.

Adela Manea, de profesie inginer chimist, a hotărât după mai bine de 17 ani petrecuţi în domeniul producţiei de ceaiuri, loţiuni şi unguente să îşi deschidă propriul business cu produse cosmetice, iar din 2017 realizează cosmetice pentru ten şi pentru corp într-un atelier din oraşul Făget din judeţul Timiş.

Pasionată de haine, Iozefina Dulcea pornea în 2006 pe drumul antreprenoriatului, la scurt timp după terminarea Facultăţii de Arte Vizuale şi Design din Timişoara, cu 8.000 de euro, bani cu care a cumpărat trei maşini de cusut cu ajutorul cărora să producă articole vestimentare în serie mică şi unicat într-un atelier din Săcălaz, aflat la circa 10 kilometri de Timişoara. Astăzi, brandul Nifty trece de afaceri de 80.000 de euro.

Numărul de antreprenori din judeţul Timiş (asociaţi/acţionari în firme) a urcat cu 5,1% în 2019 faţă de 2018, la 66.266.