Video ZF Esenţial în business. Dragoş Doroş, KPMG: În loc să vâneze banii, ANAF vânează greşeala în scandalul tichetelor cadou. Fiscul vrea să sancţioneze peste 1.000 de firme care şi-au recompensat agenţii de vânzări cu tichete cadou şi au plătit doar impozitul pe venit de 10%, dar nu şi contribuţiile sociale

Autor: Adelina Mihai 25.02.2020

♦ Experţii spun că Ministerul de Finanţe a făcut legea neclară, iar o pedepsire a companiilor pentru situaţiile din anii trecuţi va duce la procese inutile în instanţă, care nu aduc bani la buget ♦ În loc să vâneze banii, ANAF vânează greşeala, susţine Dragoş Doroş, tax partner în cadrul firmei de audit şi consultanţă KPMG, care a fost în trecut preşedinte al ANAF.

O lege neclară a stârnit controverse între inspectorii ANAF şi oficiali din Ministerul Finanţelor pe tema impozitării tichetelor cadou, un beneficiu extrasalarial folosit de companii pentru a-şi recompensa salariaţii. „Problema tichetelor cadou e mare şi generalizată. După cum spune chiar preşedintele ANAF, sunt peste 1.000 de companii care au această problemă. De fapt, ce s-a întâmplat? De ani şi ani de zile, există un anumit fel de a opera în piaţa de bunuri de larg consum. Toate bunurile care se distribuie prin România au în spate nişte agenţi de vânzări care le distribuie şi aceşti agenţi de vânzări care sunt câteva mii, poate chiar zeci de mii, primesc tichete cadou în momentul în care îşi îndeplinesc anumite obiective. Aceste tichete cadou nu le sunt date de angajatorii lor, ci le sunt date de cei a căror marfă o distribuie. Aşa că ei sunt salariaţii unei companii de distribuţie şi primesc tichete cadou de la altă companie“, a explicat Dragoş Doroş, Tax Partner la firma de audit şi consultanţă KPMG, la emisiunea online de business ZF Esenţial în busines realizată de ZF în parteneriat cu KPMG.