ANALIZĂ ZF. Schimbarea la faţă a pieţei de 5 mld. lei de cosmetice din România: segmentul de lux creşte cel mai rapid, motiv pentru care distribuitorii îşi deschid magazine monobrand
Segmentul de produse de parfumerie, machiaj şi îngrijre de lux a crescut cu peste 20% anul trecut, de peste două ori mai repede decât piaţa în ansamblul său l Piaţa de lux este de altfel cea care postează cea mai rapidă creştere.
Grupul francez L’Oréal a deschis oficial săptămâna trecută primul butic Armani Beauty din România, magazinul monobrand fiind amplasat în centrul comercial Băneasa Shopping City din Capitală. În acelaşi centru comercial pe zona de beauty sunt deja deschise un butic Chanel (franciză deţinută de o antreprenoare româncă ce deţine şi distribuţia locală a brandului), unul Dior (brandul este venit direct), unul Atelier Cologne şi un altul Kiehl’s, acestea două din urmă fiind branduri aflate tot în portofoliul L’Oréal.
Fiecare dintre aceste companii are şi operaţiuni de import şi distribuţie, mai exact o parte din produse ajung în continuare în magazinele specializate de tip multibrand precum Sephora, Douglas sau Marionnaud.