ANALIZĂ ZF. Schimbarea la faţă a pieţei de 5 mld. lei de cosmetice din România: segmentul de lux creşte cel mai rapid, motiv pentru care distribuitorii îşi deschid magazine monobrand

Autor: Cristina Roşca 28.02.2020

Segmentul de produse de parfumerie, machiaj şi îngrijre de lux a crescut cu peste 20% anul trecut, de peste două ori mai repede decât piaţa în ansamblul său l Piaţa de lux este de altfel cea care postează cea mai rapidă creştere.

Grupul francez L’Oréal a deschis oficial săp­tămâna trecută primul butic Armani Beauty din România, magazinul monobrand fiind amplasat în centrul comercial Băneasa Shopping City din Capitală. În acelaşi centru co­mercial pe zona de beauty sunt deja des­chise un bu­tic Chanel (fran­ci­ză de­ţi­nută de o antre­pre­noare ro­mân­­­­că ce de­ţi­ne şi dis­tri­buţia locală a brand­ului), unul Dior (bran­dul este venit direct), unul Atelier Colog­ne şi un altul Kiehl’s, acestea două din ur­mă fiind branduri aflate tot în portofoliul L’Oréal.

Fiecare dintre aceste companii are şi operaţiuni de import şi distribuţie, mai exact o parte din produse ajung în continuare în ma­gazinele specializate de tip multibrand precum Sephora, Douglas sau Marionnaud.