Bucureştiul găzduieşte doar 35 de hipermarketuri dintr-un total de 209, dar acestea atârnă greu în business, contribuind cu peste 27%

Autor: Cristina Roşca 03.03.2020

Bucureştiul găzduieşte doar o şesime din hipermarketurile româneşti, însă cele 35 de magazine cântăresc greu în business, adunând vânzări de peste 7 mld. lei. Astfel, România are 209 magazine mari, active pe segmentul hipermarketuri, dintre care 35 sunt amplasate în Capitală, arată o analiză a ZF.

Din totalul numărului de magazine, doar 16,7% sunt în Bucureşti. Ponderea acestora în cifra de afaceri totală a segmentului e însă mult mai mare, de peste 27%, arată calculele ZF. Astfel, cele 35 de unităţi mari au vânzări anuale de 7,3-7,4 mld. lei, în contextul în care întreaga piaţă de profil adună încasări de 26,8 mld. lei. Cifra de afaceri este estimată de ZF pentru 2019 şi per total vânzări de hipermarketuri şi pe Bucureşti pe baza evoluţiilor anterioare şi a datelor existente.