Bucureştiul are doar 16% din hipermarketurile din România, dar la vânzări ele contribuie cu 27%. În Capitală sunt deschise 35 de hipermarketuri cu afaceri estimate de ZF la peste 7 mld. lei anual

Autor: Cristina Roşca 03.03.2020

Bucureştiul găzduieşte doar 35 de hipermarketuri dintr-un total de 209, dar acestea atârnă greu în business, contribuind cu peste 27% la totalul de aproape 27 mld. lei cât reprezintă vânzările magazinelor pe format mare din România, arată o analiză a ZF.

Ponderea mai mare în cifra de afaceri este justificată de faptul că în Bucureşti salariul mediu este cu circa 30-40% peste media pe ţară, puterea de cumpărare fiind pe măsură, iar şomajul e foarte mic.

În România există patru reţele de hipermarketuri, Kaufland, Carrefour, Auchan şi Cora. O parte dintre aceşti retaileri, respectiv Carrefour şi Auchan, activează şi pe alte formate mai mici precum supermarketuri sau pro­xi­mitate. Cora are şi operaţiuni online.

Primul hipermarket a fost deschis în România în 2001, de către Carrefour, în cartierul bucureştean Militari, din sectorul 6.

În continuare, chiar şi la 19 ani de atunci, sectorul 6 este cel mai bine acoperit de formatul de hipermarketuri, cu zece magazine. Mai exact, toate cele patru reţele sunt active aici. Acest lucru se mai întâmplă doar în sectorul 4.

Preferinţa lanţuri lor de hipermarketuri pentru sectorul 6 este justificată de faptul că acesta găzduieşte cartierele dormitor Drumul Taberei şi Militari, fiind printre cele mai populate.

La polul opus se află trei sectoare - unu, patru şi cinci - cu doar patru hipermarketuri.