Deloitte: Companiile nu pregătesc suficient angajaţii pentru a patra revoluţie industrială, dominată de roboţi, IoT şi AI; schimbările climatice urcă în topul îngrijorărilor liderilor de business

Autor: Roxana Rosu 04.03.2020

Companiile, inclusiv cele din România, nu pregătesc suficient angajaţii pentru cea de-a patra revoluţie industrială şi nu profită îndeajuns de avantajele pe care le poate genera aceasta, deoarece liderii de business nu înţeleg pe deplin ce abilităţi sunt necesare pentru a avea succes într-o lume dominată de noile tehnologii digitale, care comunică, analizează informaţii şi pot acţiona pe baza acestora, arată un studiu Deloitte.

„În contextul în care companiile româneşti raportează creşteri susţinute ale veniturilor şi ale profiturilor, trebuie să nu uităm că performanţa nu mai poate fi măsurată doar după criterii financiare, ci într-o măsură tot mai mare din perspectiva impactului pozitiv asupra clienţilor, angajaţilor şi asupra altor grupuri de persoane afectate de activitatea companiei, precum şi din perspectiva reducerii impactului asupra mediului. Industria 4.0 este o oportunitate uriaşă pentru toate aceste arii, încă ea poate fi valorificată numai prin abordări strategice şi cuprinzătoare, pe termen lung, care să aibă în centru implementarea de noi tehnologii, ajustarea modelelor de conducere şi a culturii organizaţionale, precum şi adaptarea constantă a competenţelor angajaţilor”, a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România şi Moldova.

Cea de-a patra revoluţie industrială reprezintă fuziunea elementelor fizice şi a tehnologiilor digitale – precum roboţi, drone, vehicule autonome, imprimante 3D, inteligenţă artificială (AI), Internet of Things (IoT), cloud computing, nanotehnologie – care comunică, analizează informaţii şi pot acţiona pe baza acestora, oferind mai multă flexibilitate organizaţiilor, clienţilor şi societăţii şi permiţându-le să-şi reducă timpul de răspuns şi să ia decizii inteligente bazate pe analizarea datelor.