Top ZF 1.000 cele mai mari companii din România. „Companiile trebuie să ia măsuri pentru a îmbunătăţi competenţele angajaţilor“

Autor: Mădălina Dediu Panaete 10.03.2020

Cerealele, uleiuri vegetale, mezeluri, brânzeturi, bere sau ape minerale sunt doar câteva exemple de produse agricole, alimentare şi băuturi realizate de cele mai mari companii din acest sector pe piaţa românească. În total, companiile din  agricultură, industria alimentară şi comerţul cu cereale generează anual afaceri de peste 130 de miliarde de lei (28 mld. euro).

Domeniul este unul în care marii jucători sunt companii multinaţionale, cu excepţia unor nume precum Transavia (carne de pui), Romaqua Group ( băuturi) sau Cerealcom Dolj (comerţ cu cereale) care au reuşit să se „strecoare“ printre cei mai mari companii din sectoarele în care activează. Companiile întâmpină probleme din cauza exodului românilor în străinătate şi vorbesc despre o creştere a automatizării proceselor.

„Doar 38% dintre companiile din România din sectorul agro investesc în digitalizare, precizează o analiză recentă INACO (Iniţiativa pentru Competitivitate) dedicată principalelor provocări ale agriculturii 4.0.

Lipsa personalului calificat este unul dintre obstacolele în implementarea tehnologiilor digitale, iar companiile trebuie să ia măsuri pentru a îmbunătăţi competenţele angajaţilor“, spune Zeno Căprariu, Partener Audit în cadrul Deloitte România.