Cum se adaptează noilor condiţii cele două uzine auto din România. Ce măsuri anunţă Dacia şi Ford

Autor: Bogdan Alecu 11.03.2020

Uzinele Automobile Dacia şi Ford România continuă producţia de automobile într-un ritm normal, iar furnizorii şi-au adaptat livrările de componente pentru a nu exista opriri de producţie. De asemeena, s-au luat măsuri suplimentare de protecţie, iar angajaţii care nu sunt implicaţi în producţie pot lucra de acasă.

"Uzina din Mioveni funcţionează în parametri normali. Este dificil să estimăm impactul COVID – 19. Suntem pregătiţi pentru acest nivel de criză şi am anticipat un dispozitiv de management împreună cu furnizorii şi operatorii noştri logistici. Activităţile de Supply – Chain, Achiziţii, Inginerie, Calitate sunt implicate pentru a veni cu soluţii alternative, dacă acest lucru e necesar pentru continuarea activităţilor. În conformitate cu restricţiile anunţate de către autorităţi la nivel naţional: Evenimentele cu public intern numeros, programate până la sfârşitul lunii martie, au fost amânate. Angajaţii care nu sunt implicaţi în activitatea de producţie au posibilitatea de a lucra de la domiciliu", au declarat cei din Direcţia Comunicare Groupe Renault România.

De partea cealaltă, uzina Ford a subliniat faptul că "sănătatea şi siguranţa angajaţilor, dealerilor, clienţilor şi partenerilor reprezintă o prioritate majoră pentru companie. Avem echipe dedicate care monitorizează îndeaproape situaţia generată de coronavirus, inclusiv ultimele directive ale autorităţilor. În acest moment uzinele noastre din afara Chinei operează în regim normal. Acest lucru este valabil şi pentru uzina de la Craiova".

Producţia de maşini a urcat cu 6% în primele două luni ale anului faţă de perioada similară din 2019 la peste 91.000 de unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Creşterea a fost susţinută exclusiv de Ford, care a ajuns să producă la Craiova aproape 40.000 de maşini în ianuarie şi februarie, în creştere cu 90% faţă de perioada similară a anului trecut. Mai mult, în premieră, la Craiova s-au produs mai multe SUV-uri decât la Mioveni, în condiţiile în care Puma şi EcoSport au depăşit în premieră producţia de Duster.