Măsuri anti COVID – 19: ANAF suspendă întâlnirile cu contribuabilii din toată ţara şi ia o serie de alte măsuri

Autor: Alexandru Nanu 12.03.2020

A genţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a anunţat pe site-ul insituţiai decizia de suspendare a întâlnilor cu contribuabilii din toată ţara.

“Întâlnirile organizate de ANAF se suspendă.La solicitarea contribuabililor, transmisă prin  intermediul Formularului de contact, unităţile fiscale vor transmite acestora materiale informative. Noutăţi legislative pot fi obţinute de contribuabili şi prin intermediul serviciului Buletin informativ fiscal”, scrie în comunicarea de pe site-ul Fiscului.

De asemenea, într-un alt comunicat sunt stipulate o serie de măsuri dispuse de conducerea ANAF, care sunt aplicate în scopul asigurării securităţii şi sănătăţii personalului, dar şi pentru protecţia contribuabililor.

 În contextul atual al riscului de răspândire a infecţiei cu COVID - 19, ANAF a asigurat, în fiecare unitate fiscală, produse igienico-sanitar.

Lista măsurilor stabilite de ANAF, în scop preventiv, dar şi pentru desfăşurarea activităţii insituţiei şi a structurilor subordonate, conform comunicatului:

De asemenea, Fiscul a reamintit cu câteva zile în urmă, că pentru depunerea declaraţiilor fiscale, contribuabilii au la dispoziţie următoarelor servicii electronice oferite de ANAF şi MFP:

1.1. Spaţiul Privat Virtual (SPV) – disponibil pe site-ul Agenţiei, www.anaf.ro;

1.2. Depunere on-line. Declaraţiile se depun prin intermediul portalului www.e-guvernare.ro, utlizând certificate digitale calificate.

Formularele/declaraţiile fiscale, care nu se pot transmite pentru moment electronic, pot fi transmise de contribuabili şi prin fax sau servicii de curierat.

Pentru efectuarea plăţilor, prin intermediul următoarelor servicii oferite de terţi:

2.1. Internet banking;
2.2. www.ghiseul.ro;

Informaţii generale în domeniul fiscal şi IT puteţi obţine prin apelarea Call-center-ului, la numărul de telefon 031.403.91.60.

Informaţii în scris pot fi obţinute astfel:

a) contribuabilii înrolaţi în Spaţiul Privat Virtual:
– prin intermediul Formularului de contact disponibil în acest serviciu – pot obţine informaţii generale în domeniul fiscal şi IT precum şi informaţii privind situaţia fiscală proprie;

b) contribuabilii care nu sunt înrolaţi în Spaţiul Privat Virtual:
– prin intermediul Formularului de contact de pe site-ul Agenţiei – pot obţine informaţii generale în domeniul fiscal şi IT.