Fabrica de mezeluri din carne de vânat Silvania Gourmet din Sălaj: Am mărit cu 15% capacitatea de producţie

Autor: Florentina Niţu 19.03.2020

Producătorul de preparate din carne Universal din Crişeni, judeţul Sălaj, o companie specializată în producţia de mezeluri din carne de vânat, comercializate sub brandul Silvania Gourmet, spune că vânzările au crescut exponenţial în această perioadă, motiv pentru care a crescut şi capacitatea de producţie, însă a atins vârful maxim potenţial.

„Am înregistrat o creştere semnificativă a vânzărilor şi am mărit cu 15% capacitatea de producţie, dar avem comenzi mult mai mari. Aceasta e capacitatea noastră maximă, iar angajaţii lucrează suplimentar. (…) E o perioadă grea, dar căutăm soluţii”, a spus Andrei Pădurean, manager operaţional al companiei Universal, fiul lui Vasile Pădurean, proprietarul firmei.

Fabrica Universal produce lunar 80 de tone de mezeluri convenţionale şi 7 tone de mezeluri din carne de vânat. Totodată, de anul trecut, compania a dat drumul la o linie de produse ecologice şi face 15 tone de mezeluri ecologice, crud-uscate, într-o lună. Materia primă pentru realizarea produselor (carnea, condimentele) este adusă de la patru furnizori din Europa certificaţi ecologic.

„Prevedem probleme cu fluxul de materii prime adus din Europa, în viitorul apropiat. Noi aşteptăm de două săptămâni o comandă din Germania. Este vorba de materii prime pentru produsele ecologice, un segment pentru care avem o creştere foarte mare acum, le-am plătit, dar avem probleme cu transportul”, a mai spus Andrei Pădurean.

Compania are o gamă de 34 de produse gourmet, preparate din carne de vânat, respectiv carne de misterţ, căprioară, cerb şi alte animale sălbatice, dar şi preparate din carne tradiţională. Reprezentanţii companiei spun că au un portofoliu stabil şi nu se gândesc la extinderea acestuia.

Produsele sunt comercializate în reţelele de magazine Carrefour, Cora şi Selgros în România, dar şi în reţeaua Auchan din Ungaria şi în reţeaua Albert (care face parte din acelaşi grup cu Mega Image) din Cehia. Gama de produse gourmet se regăseşte, de altfel, în retail, dar şi în câteva lanţuri mici de magazine alimentare, precum Diana sau ABC.

Businessul cu preparate din carne i-a adus grupului Universal Co venituri de 13,5 milioane de lei în 2018, iar profitul a fost de 150.000 de lei, potrivit datelor transmise anterior de reprezentanţii companiei ZF.