Efectele epidemiei cu coronavirus. Când toţi pierd, online-ul câştigă. Cei mai mari retaileri de fashion online din România: Industria va avea de suferit anul acesta, însă segmentul online nu va fi la fel de afectat. Magazinele online de modă şi-au adaptat strategiile la situaţia actuală şi cresc stocurile cu articole vestimentare mai lejere şi pentru sport

Autor: Ioana Nita 23.03.2020

Vânzările online ale articolelor de modă - îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii – din România nu vor fi la fel de afectate de epidemia cu coronavirus, ca vânzările din magazinele fizice, în condiţiile în care majoritatea populaţiei stă acasă pentru a se proteja, iar în unele centre comerciale au rămas deschise doar farmaciile şi supermarket-urile. Ca atare, per total, industria locală de fashion, estimată la circa 3 mld. euro anul trecut, va înregistra cel mai probabil o scădere în 2020, segmentul online putând ajunge însă la o pondere mai mare din vânzările totale.

„Atât timp cât online-ul reprezenta sub 10% din piaţa totală de fashion, iar offline-ul este paralizat de măsurile luate de guvern pentru a limita răspândirea coronavirusului, este clar că industria va suferi în 2020 destul de mult. Este însă foarte greu de estimat astăzi cu cât o să scadă întreaga piaţă de fashion faţă de 2019, dar noi lucrăm pe mai multe scenarii, fiecare cu scăderi de câteva zeci de procente“, a declarat pentru ZF Robert Berza, CEO-ul Fashion Days, cel mai mare retailer online de modă din România.