Pariul pe online al marilor reţele de supermarketuri şi hipermarketuri, câştigător în timp de pandemie. „Numărul comenzilor este de zece ori mai mare decât în mod obişnuit“

Autor: Cristina Roşca 23.03.2020

♦ Cinci dintre cei zece jucători din comerţul modern local au operaţiuni online, de cele mai multe ori administrate direct, însă există şi parteneriate cu jucători specializaţi ♦ Vânzările online de alimente şi bunuri de larg consum sunt de sub 50 de milioane de euro anual, conform estimărilor ZF pe baza datelor din piaţă, dat fiind că nicio reţea de magazine nu a oferit cifre oficiale.

Primele magazine online ale jucătorilor din comerţul cu do­mi­nantă alimentară au fost lansate acum mai bine de cinci ani, însă ponderea vânzărilor lor în total cifrei de afaceri a fost întotdeauna de 1% sau chiar sub acest nivel, conform datelor ZF oferite de sursele din piaţă.

În contextul actualei pan­demii însă, magazinele pe internet s-ar putea dovedi pariuri câştigătoare în contextul în care este recomandată izolarea la domiciliu şi limitarea la maxim a contactului uman. Astfel, tot mai mulţi români s-au orientat către platformele online de cumpărături, pla­sând comenzi nu doar de bunuri de îngrijire perso­nală şi a locuinţei, ci şi de alimente şi bău­turi, produse pe care anterior preferau să le cumpere personal din magazinele fizice.