Criza coronavirus. Liderul pieţei online de modă Fashion Days îşi deschide platforma către retailerii offline: Decizia este adaptată contextului şi este pasul către market-place

Autor: Ioana Niţă 23.03.2020

Fashion Days, cel mai mare retailer online de pe piaţa locală de modă, a decis să îşi deschidă platforma către magazine sau branduri care au preponderent doar prezenţă offline în contextul în care acestea au fost nevoite să îşi închidă unităţile comercială pentru a se limita răspândirea epidemiei cu noul coronavirus pe teritoriul României. Deschiderea platformei către retailerii offline este primul pas spre lansarea market-place-ului Fashion Days.

„Este gândită fix ca o fază de tranziţie spre marketplace. O soluţie adaptată contextului actual. Noi aveam oricum ca proiect important marketplace Fashion Days şi, până va fi gata le propunem potenţialilor parteneri o soluţie hibrid. Ceea ce este clar esta ca sub umrela unui brand extrem de puternic online, Fashion Days, pot intra mai multe magazine sau branduri care azi sunt majoritar offline”, a declarat pentru Robert Berza, CEO-ul Fashion Days, companie ce face parte din grupul eMAG.

El a adăugat că deja se află în discuţii cu o serie de parteneri, iar în următoarele săptămâni numărul acestora va ajunge la câteva zeci.

„Credem că este un proiect care poate avea impact imediat în vânzări şi este gândit fix ca o soluţie rapidă şi eficientă. Estimăm că putem lista rapid mii de produse şi, în funcţie de gama, preţuri şi interesul clienţilor, putem genera prin acest program milioane bune de lei pe lună. Ştim că în această perioadă fiecare leu încasat contează: acest parteneriat este menit să aducă un canal suplimentar de vânzare, unul care pentru anumiţi parteneri care nu au un brand puternic online poate să însemne o vânzare mai mare decât pe propriul site.”

Mai exact, Fashion Days le pune la dispoziţie partenerilor infrastructura sa logistică, platformele tehnologice şi de plată, plus accesul la clienţii din trei ţări - România, Bulgaria şi Ungaria. Retailerii offline trebuie să vină doar cu gamele lor de produse şi cu stocurile aferente.

„Parteneriatul presupune preluarea stocului agreat în prealabil în depozitul Fashion Days, alături de avizul de însoţire a mărfii, recepţia şi includerea acestuia în fluxul firesc al produselor oferite de retailer. Acest flux continuă cu elaborarea conţinutului de prezentare, inclusiv fotografiere, unde este cazul, includerea în lista de produse din platfomele online, respectiv promovare şi vânzare.

Procesul de livrare, respectiv retur vor dispune de asemenea de reteaua de infrastructură logistică şi de transport a Fashion Days.”

Livrările comenzilor primite pe platfoma Fashion Days se efectuează direct la adresă prin curierii parteneri ai retailerului online - FanCurier şi Sameday, precum şi prin reţeaua de aproape 400 de lockere easybox, la nivel naţional.

„75% dintre comenzi sunt livrate în Bucureşti şi 65% în cele mai mare oraşe ale ţării şi peste 50% dintre comenzi ajung în Bulgaria sau Ungaria în 48 de ore.”
Totodată, partenerii Fashion Days vor avea acces instant la cei peste 600.000 de clienţi activi, care accesează în proporţie de 85% magazinul online prin intermediul telefoanelor mobile. În Romania, Fashion Days are peste 600.000 aplicaţii iOS sau Android active care generează 70% din vânzări, plăţile online cu cardul ajungând deja la peste 50%.

Anul trecut, Fashion Days, a înregistrat pe plan local o cifră de afaceri de 325 milioane lei, în creştere cu 30% faţă de 2018.

„Anul acesta ţintim să creştem faţă de 2019 cu 15% sau mai mult, un obiectiv de-a dreptul draconic, dar nu imposibil, pentru că se sprijină pe mai multe lucruri fundamentale: branduri extrem de cunoscute la preţuri foarte bune, cele mai rapide şi variate servicii de livrare şi retur, cel mai puternic brand local din online şi cele peste 600.000 aplicaţii iOS şi Android active care ne generează 70% din venituri”, a subliniat Robert Berza.