Adrian Dinu, fondator Creasoft: Piaţa muncii va rămâne cu transformări adânci după ce se va termina cu pandemia

Autor: Adrian Seceleanu 23.03.2020



Angajatorii din România traversează cea mai dificilă perioadă din punctul de vedere al digitalizării proceselor de muncă în condiţiile în care în câteva zile, sute de mii de salariaţi din centrele de business din toată ţara şi-au schimbat complet modul de lucru, iar companiile s-au mişcat mai rapid ca niciodată în implementarea unor politici noi de resurse umane, afirmă Adrian Dinu, fondator al Creasoft, parte a grupului Creative General Invest.

”Piaţa muncii va rămâne cu transformări adânci după ce se va termina cu pandemia. Oamenii vor lucra mai mult în sistem remote, în domeniile în care acest lucru este posibil. De aceea, companiile sunt obligate încă de acum să stabilească un set de indicatori de performanţă, pentru a putea urmări progresul oamenilor care lucrează remote. Timpul de lucru efectuat acasă şi securitatea informaţiilor folosite remote (de la distanţă - n. red.) de către angajaţi sunt două elemente-cheie pentru viitorul muncii”, a afirmat Dinu.

Creasoft a dezvoltat un produs de control acces şi pontaj electronic disponibil pe piaţa din România din 2017. În prezent, soluţia de pontaj Creasoft permite pontajul pe telefonul mobil şi, opţional, şi verificarea locului de desfăşurare a activităţii (cu acordul explicit al utilizatorului de fiecare dată). În prezent soluţia este utilizată de 265 de companii.

Urmăriţi aici povestea Creasoft, relatată de Adrian Dinu în cadrul emisiunii ZF IT Generation.

Compania estimeză că aproximativ 500.000 de salariaţi din România din sectorul  vor lucra cu precădere de acasă pentru o perioadă de cel puţin două luni. “Aceştia activează în domenii precum IT, telecomunicaţii, servicii de externalizare, consultanţă sau chiar servicii financiare. După traversarea acestei crize, companiile vor putea permite angajaţilor să lucreze din ce în ce mai mult de acasă, mai ales că o astfel de politică reduce semnificativ costurile. Pe de altă parte, vor creşte investiţiile în soluţii de monitorizare şi securitate informatică”, adaugă reprezentanţii companiei.

”Observăm o tendinţă a ultimelor 2 săpămâni de creştere a cererii de soluţii informatice pentru pontaj mobil. În momentul de faţă, un moment de criză, mai multe job-uri pot fi convertite într-un sistem remote, permiţându-le oamenilor să folosească pontajul mobil. Până acum, această facilitate era mai mult folosită pentru verificarea salariaţilor care făceau muncă de teren. Avem clienţi vechi care verifică, de exemplu, activitatea unor agenţi de vânzări ori de câte ori aceştia intră sau ies de la un client/partener, fie periodic, la interval de 30 de minute. În noul context, verificările s-au extins şi pentru angajaţii care lucrează de acasă”, a adăugat Adrian Dinu.

Creasoft a avut o cifră de afaceri de 2 milioane de lei în 2019.