Ioan Neagoş, proprietarul Carmo-Lact: „Statul ar trebui să sprijine angajatorii să plătescă salariile şi să continue activitate, să nu renunţe, să nu trimită angajaţii în şomaj tehnic”

Autor: Florentina Niţu 24.03.2020

Carmo-Lact Prod, producător de lactate şi brânzeturi din localitatea Monor, judetul Bistriţa-Năsăud, care are în portofoliu brandul Monor funcţionează în prezent în paramenetri normali, având pe stoc materii prime şi comenzi în creştere. Ioan Neagoş, unul dintre asociaţii Carmo-Lact, spune că activitatea va continua şi consideră că statul ar trebui să sprijine angajatorii să plătescă salariile.

„Statul ar trebui să sprijine angajatorii să plătescă salariile şi să continue activitate, să nu renunţe, să nu trimită angajaţii în şomaj tehnic. Noi am luat măsurile de iginenă necesare, astfel încât oamenii să fie prezenţi la muncă în condiţii sigure. (…) Eu am fost salariat şi pe timpul lui Ceauşescu, iar atunci s-au găsit soluţii, ar trebui urmat acelaşi model. Matriţele BNR trebuie puse în funcţiune, să tipărească bani”, spune Ioan Neagoş, unul dintre asociaţii Carmo-Lact.

Carmo-Lact are două secţii de procesare, cu o capacitate de procesare de circa 60.000 de litri de lapte/zi. Compania are peste 1.500 de puncte de lucru în oraşelor Baia Mare, Bistriţa, Braşov, Bucureşti, Cluj Napoca, Iaşi, Mediaş, Râmnicu Vâlcea, Reghin, Satu Mare, Sibiu, Sighişoara şi Târgu Mureş, potrivit datelor de pe site-ul companiei. Producătorul brandului Monor este prezent şi pe pieţele externe.

„Industria alimentară este foarte importantă. Oamenii trebuie să aibă siguranţa că vom funcţiona, că vor avea ce mânca. (…) Când am văzut ce se întâmplă în China, am făcut şedinţă cu angajaţii şi am luat măsuri de protecţie. Avem noroc că în zona noastră densitatea e mică, dar şi oamenii sunt conştienţi de pericol şi respectă regululile”, a mai spus antreprenorul.

Totuşi, el nu este de acord cu una dintre ultimele măsuri anunţate de Klaus Iohannis, preşedintele României, şi anume restricţia persoanelor de peste 65 de ani de a ieşi din casă, o categorie de vârstă vulnerabilă în situaţia actuală, având în vedere că COVID-19 se răspândeşte cu rapiditate.

„Eu sunt o persoană important pentru companie, depinde de mine. Nu pot să închid prăvălia, am o unitate de condus.”

În 2018, ultimul an pentru care există date publice, compania a avut o cifră de afaceri de 90,7 milioane de lei şi un profit de 3,1 milioane de lei, arată datele de la Ministerul de Finanţe.