Glovo către restaurante: Avem sute de mii de clienţi. Puteţi folosi platforma noastră ca market-place şi livra cu proprii angajaţi

Autor: Ioana Niţă 24.03.2020



Glovo România, subsidiara locală a unicornului spaniol care le permite utilizatorilor de smartphone-uri să comande orice prin intermediul unei aplicaţii mobile, le oferă restaurantelor opţiunea de a folosi platforma sa doar ca market-place pentru preluarea de comenzi, partea de livrare putând fi realizată cu proprii angajaţi. Astfel, costurile de utilizare a platformei Glovo pentru un restaurant se reduc la aproximativ la jumătate faţă de comisionul de peste 30% plus TVA perceput de start-up în cazul în de livrare se ocupă curierii Glovo.

“În momentul de faţă restaurantele au două opţiuni: ori îşi schimbă meniurile şi fac meniuri speciale pentru livrări, care sunt în principiu mai profitabile şi atunci le livrăm noi, sau, în cazul businessurilor mai mici care au spre exemplu doar 10 comenzi pe zi cu noi, putem renunţa la serviciul de livrare prin curierii noştri, iar proprietarii se pot ocupa singuri de livrarea comenzilor”, a declarat Victor Răcăriu, directorul general al Glovo România.
 
El a adăugat că această opţiune de a folosi Glovo doar ca market-place, fără serviciul de livrare, exista şi înainte însă era folosit doar de restaurante care aveau deja clădit un business solid pentru livrări de mâncare, precum Pizza Hut Delivery şi Presto Pizza, care dispuneau deja de logistica necesară pentru onorarea comenzilor în scurt timp. Acum însă, în condiţiile în care restaurantele din România nu mai pot funcţiona pentru public, ci doar pentru livrări, multe dintre ele s-au închis complet fiindcă nu au businessul adaptat pentru livrări.
 
Ca atare, Glovo oferă şi consultanţă restaurantelor pentru ca acestea să îşi creeze meniuri speciale pentru piaţa de livrări, care să conţină preparate uşor şi rapid de făcut, cu ingrediente ieftine, astfel încât să fie profitabile.
 
Ce înseamnă mai exact modelul de market-place în cazul Glovo? “Restaurantele au acces la o platformă vizitată de câteva sute de mii de oameni. Aceştia pot primi comenzile online, având toate detaliile necesare - adresa de livrare, nume, prenume, număr de telefon ş.a.m.d. Restaurantele îşi pot defini zonele de livrare, valoarea minimă a coşului de cumpărături sau taxele de livrare în funcţie de valoare comenzii”, a explicat el.
 
Totodată, modelul Marketplace le oferă restaurantelor posibilitatea de a-şi creşte vizibilitatea şi vânzările prin diferite modalităţi de promovare - discount-uri, taxe de livrare scăzute, campanii 1+1 gratis).  De asemenea, acestea pot gestiona activităţi direct din aplicaţie precum meniul, programul, rapoarte detaliate despre cele mai vândute produse, cele mai bune intervale pentru comenzi şi multe altele. În plus, restaurantele au la dispoziţie un help-center ce poate rezolva rapid problemele şi cerinţele utilizatorilor.

Reprezentanţii Glovo România au ţinut să precizeze că market-place-ul este în sine o modalitate de promovare, care dacă ar fi realizată prin intermediul campaniilor clasice de marketing digital - prin Google Adwords, Facebook Ads, Influencer Marketing, etc., costurile ar fi mai mari decât comisionul perceput pentru listarea în cadrul platformei Glovo. Mai mult, restaurantele şi-ar putea menţine activi mare parte din angajaţi, dat fiind că i-ar putea reloca pe zona de livrări, dacă aceştia se ocupau înainte mai mult de servirea clienţilor în restaurant, ceea ce astăzi nu mai este posibil.
 
“Deja avem cereri de la mai multe restaurante. Înainte de a le adăuga în platformă, facem o verificare completă pentru a ne asigura că restaurantele lucrează cum trebuie din punct de vedere al siguranţei alimentare, precum şi al modului şi timpului de livrare. Noi le putem da inclusiv genţi de curierat pentru livrarea comenzilor de mâncare”, a punctat Victor Răcăriu.
Unul dintre restaurantele noi care au intrat pe platforma Glovo pe modelul market-place este Entourage. De asemenea, un grup care deţine mai multe restaurante - Pep & Pepper, Taksim, Resto Aperto, Boss Burgers, au reunit toate brandurile şi vor deschide un cook-room în cadrul locaţiei Resto Aperto de unde vor onora comenzile online.

“Au schimbat meniurile pentru zona de livrări. Spre exemplu, Resto Aperto va livra doar pizza şi paste, care sunt produse cu marje mai bune”, a menţionat el.
 
Vivo este la rândul lui un exemplu de restaurant care iniţial s-a închis complet, însă apoi a decis să îşi ţină bucătăriile active pentru zona de livrări. Totodată, sunt şi exemple de restaurante high-end, care nu făceau livrări înainte, iar de curând au intrat pe platforma Glovo - Nuba Caffe, Fior di Latte.
 
“Din numărul total al brandurilor de restaurante partenere s-au închis complet circa 35%. Ca număr de locaţii sunt însă mai multe, fiindcă sunt cafenele ca Starbucks sau restaurante fast-food ca McDonald’s care aveau aveau foarte multe locaţii în aceeaşi zonă, sau în mall-urile care acum sunt închise”, a precizat directorul general al Glovo România. El a adăugat că în primul weekend după declanşarea crizei cauzate de răspândirea noului tip de coronavirus, numărul de comenzi a scăzut, însă treptat au început să crească la loc.