Cristina Anculescu, HR Director, UNIQA Asigurări: HR-ul va ieşi mult mai digital din această experienţă. Procesele care nu aduc valoare adăugată vor fi digitalizate

Autor: Ramona Cornea 25.03.2020

Cristina Anculescu, HR Director în cadrul companiei UNIQA Asigurări afirmă că  la finalul crizei cauzate de pandemia de coronavirus departamentele de resurse umane vor avea un mai ridicat de digitalizare.

”Cu siguranţă vor fi schimbări, dar câştigătorii sunt cei care ştiu să se adapteze, să fie flexibili şi care îşi pregătesc angajaţii si investesc în oameni. Fără oameni, business-urile nu funcţionează. HR-ul va ieşi mult mai digital din această experienţă. Procesele care nu aduc valoare adăugată vor fi digitalizate. Vom investi în soluţii de elearning”, a declarat Cristina Anculescu în cadrul video-conferinţei ZF HR Trends.

Până acum, criza cauzată de pandemia de coronavirus nu a afectat puternic compania UNIQA Asigurări, spune ea.

”Criza aceasta nu a făcut decât să mute toţi clienţii noştri în zona digitală. Ne-am mobilizat cu un efort susţinut şi cu o echipă foarte motivată. Momentan businessul functionează, nu a fost afectat semnificativ. Suntem o companie solidă financiar”, afirmă Cristina Anculescu.

 

Ce a mai declarat Cristina Anculescu în timpul video-conferinţei:

Am fost pregătiţi şi am intrat de la inceput în un mod de operare în care prioritatea a fost să vedem cum ne asigurăm angajaţii şi ca ei să îşi păstreze starea de sănătate.

La noi au fost măsuri imediate de igienă, am dezinfectat sediul central, a fost si o mobilizare peste weekend în care am dotat întreaga organizaţie cu dispozitive de muncă mobilă.

Din 16 martie, angajaţii UNIQA lucrează de acasă şi am mutat procesele online. Norocul nostru este că lucrăm de ceva vreme la procesul de digitalizare, iar procese cum ar fi daunele auto, vânzările sau plăţile online erau deja proiecte finalizate de noi cu succes.

Cu siguranţă, nu vom mai arăta la fel după această criză. Munca de acasă va deveni un obicei bun, însă trebuie să interacţionăm. Eu văd o schimbare în rolurile din organizaţie, chiar în spaţiul fizic, modul în care trainuim oamenii, cum interacţionăm cu clienţii.