Cinci companii controlează mai bine de jumătate din vânzările de hârtie igienică din România. Doar o firmă românească e în top. „Este o achiziţie bazată pe impuls“

Autor: Cristina Roşca 26.03.2020

Cinci jucători domină clar piaţa de hârtie igienică din România, este vorba de croaţii de la Drenik (cu brandul Perfex), suedezii de la Essity (Zewa), compania bulgară Ficosota (Milde), Pehart Tec din România (Pufina) şi Sofidel din Italia cu branduri precum Volare în portofoliu, arată auditul companiei de cercetare de piaţă Nielsen. Acest audit acoperă canalele hipermarketuri, supermarketuri, discount şi comerţ tradiţional de tip magazin alimentar. 

Oficialii de la Nielsen spun că cei cinci au 51% din vânzările în valoare şi 25% din cele în volum, fără a oferi însă date exacte privind vânzările. Piaţa de hârtii igienico-sanitare era estimată anterior la peste 400 de milioane de euro, cu un consum per capita de circa 7 kilograme anual.

Cei cinci producători menţionaţi de Nielsen sunt aşezaţi în ordine alfabetică, nu crescător sau descrescător în funcţie de cota de piaţă. Între aceştia se remarcă un singur nume local, compania Pehart Tec din Dej, fondată de omul de afaceri Ioan Tecar şi preluată în două etape de fondul de investiţii Abris Capital. Compania, ce are în portofoliu marca de hârtie igienică Pufina, are producţie locală.