Antreprenorul Dragoş Petrescu: Cea mai importantă resursă sunt angajaţii, recomand tuturor din industria HoReCa să îşi păstreze angajaţii şi să folosească facilitatea şomajului tehnic

Autor: Miruna Diaconu 26.03.2020

Industria HoReCa, înainte de începerea crizei, avea un număr total de circa 310.000 de angajaţi.

Dragoş Petrescu, fonda­to­rul grupului City Grill, unul dintre cei mai puternici jucători din industria restau­ran­telor, spune că firmele din industria HoReCa trebuie să îşi păstreze anga­jaţii pentru a putea relua activitatea după trecerea crizei, iar o soluţie este aceea de a folosi facilitatea oferită de stat cu privire la indemnizaţia de şomaj tehnic. În această perioadă, cea mai importantă resursă sunt angajaţii, preci­zează Dragoş Petrescu.

„Cea mai importantă resursă sunt angajaţii. Recomand tuturor din in­dustria HoReCa să îşi păstreze oamenii şi să folosească facilitatea şo­ma­jului teh­nic, măcar 75% din salariul de bază să fie livrat lună de lună an­gajaţilor. Este foarte important să ne păstrăm oamenii, iar când o luăm de la capăt să nu o luăm de la capăt cu feţe noi“, spu­ne Dragoş Petrescu, fonda­to­rul gru­pului City Grill, în cadrul emisiunii de business ZF 15 minute cu un antreprenor.

Antreprenorul speră la reluarea activităţii în luna iunie şi să funcţioneze cu 50% din capacitatea pe care o avea înaintea începerii crizei, iar până la sfâr­şitul anului se aşteaptă la o recuperare a cifrei de afaceri de 60%. În anul 1999, Dragoş Petrescu a pus bazele lanţului de restaurante La Mama alături de Cătălin Mahu. După şase ani, Dragoş Petrescu a cedat partea sa lui Cătălin Mahu şi a decis să continue singur, creând lanţul de restaurant City Grill. După un an de la intrarea pe piaţă cu lanţul de restaurante, Dragoş Petrescu s-a extins şi în zona cafenelelor cu City Café.

Dragoş Petrescu spune că în aceas­tă perioadă, companiile din industria HoReCa au nevoie de o reinventare pentru a putea supravieţui, astfel, antre­prenorii trebuie să se focuseze pe linii noi de business precum cateringul instituţional sau livrările la domiciliu.

„Industria nu trebuie să moară, trebuie să se reinventeze în această pe­rioa­dă de criză. Această criză profundă va lăsa urme. Consumatorul îşi va schimba anumite obiceiuri definitiv. Componenta de online şi de comandă acasă va creşte până la o cotă care va reprezenta o componentă im­por­tantă pentru restaurante în viitor. Plăţile cu cardul au crescut, iar această pondere se va menţine şi după această criză“, afirmă Dragoş Petrescu.

Fondatorul City Grill afirmă că în urma măsurilor luate de autorităţi pentru stoparea răspândirii corona­virusului, de la închidere pen­tru public a tuturor restaurantelor şi cafe­nelelor, s-a focusat pe trei direcţii noi de busi­ness precum cateringul in­sti­tuţional, livrările către spitale sau fa­brici, li­vrarea către supermarketurile care au componenta de ready-to-meal şi livră­rile la domiciliu.