Rădulescu, ShopMania Net: De la instituirea stării de urgenţă şi până acum am primit cereri pentru platforma de e-commerce de la 40 de businessuri offline locale

Autor: Ioana Niţă 27.03.2020



Compania locală ShopMania Net, care administrează platforma de e-commerce MerchantPro (fosta ShopMania BIZ) şi comparatorul online de preţuri ShopMania.ro, a primit de la instituirea stării de urgenţă şi până acum cereri de la 40 de businessuri offline din România care vor să facă rapid trecerea către online în contextul actual al crizei cauzate de pandemia COVID-19 ce a dus la închiderea centrelor comerciale şi a obligat majoritatea cetăţenilor să stea în casă.

“Este vorba despre business-uri cu operaţiuni offline, care au căutat o reorientare rapidă pentru a-şi continua activitatea. Acestea ne-au semnalat practic că este nevoie de solidaritate cu comercianţii offline, extrem de afectaţi de măsurile actuale şi am decis să alocăm resurse suplimentare în acest scop în programul Oxigen Prin Ecommerce”, a declarat pentru ZF Arthur Rădulescu, directorul general şi acţionarul unic al ShopMania Net - companie prezentată anul acesta în cadrul emisiunii ZF IT Generation.

Platforma MerchantPro este o soluţie de tip SaaS (Software as a Service) care se poate implementa rapid fără a fi nevoie de cunoştinţe tehnice avansate. Astfel, comercianţii îşi pot seta singuri magazinele online.

“Platforma nu necesită intervenţia noastră tehnică pentru lansarea unui magazin. Noi îi asistăm cu consultanţă la setarea magazinului, setarea serviciilor terţe absolut necesare de tip plată online, curierat etc., consultanţă pe aspecte specifice zonei e-commerce şi bineînţeles încercăm să îi ajutăm cu cât mai multe sfaturi legate de perioada curentă”, a explicat Arthur Rădulescu. El a adăugat că o lansare rapidă a unui magazin online în actualul context presupune un set-up simplist.

“Alegerea unui design din galeria de teme, încărcarea unui logo, adăugarea produselor (manual unul câte unul sau în mod automatizat pe baza unui fişier de produse obţinut spre ex. de la furnizori), setarea metodelor de livrare şi de plată, setarea domeniului pe care magazinul va fi disponibil către public, precum şi adăugarea unor informaţii de bază despre identitatea comerciantului, condiţiile de vanzare, termenul de livrare ş.a.m.d.”

Utilizarea platformei MerchantPro se face pe baza unui abonament lunar, al cărui tarif porneşte de la 22 euro/lună şi ajunge la 77 euro/lună. Pentru comercianţi care au mai puţin de 50 de produse listate în magazinul online, utilizarea platformei este gratuityă. De asemenea, în această perioadă, businessurile au acces gratuit la soluţia de e-commerce MerchantPro prin campania actuală Oxigen prin eCommerce, plus reduceri la serviciile adiţionale. În prezent, peste 1.000 de magazine online funcţionează pe paltforma MerchantPro, comenzile operate de acestea în primele trei săptămâni din luna martie fiind în creştere cu 18% faţă de aceeaşi perioadă din 2019. Totodată, ca urmare a îndemnului general de a evita folosirea plăţilor numerar şi a limita interacţiunea cu personalul firmelor de curierat, plăţile efectuate online la nivel de platformă MerchantPro s-au dublat în cea de-a treia săptămână din martie faţă de începutul lunii.

Anul trecut, platforma MerchantPro a generat venituri de 500.000 euro pentru ShopMania Net, acestea fiind în creştere cu 15% faţă de 2019.

“Pentru 2020, obiectivul iniţial era de a atinge un portofoliu de 1.500 magazine active. În cazul în care situaţia actuală va avea un impact economic major, cel mai probabil acest obiectiv va fi mai dificil de atins. În cazul însă în care impactul economic va fi unul moderat, este posibil să depăşim chiar ţinta propusă iniţial, având în vedere focusul care se pune pe online în momentul de faţă şi faptul că toate business-urile vor înţelege mult mai bine necesitatea de a fi prezenţi în online”, a menţionat directorul general al ShopMania Net.