NNDKP: Care sunt principalele riscuri de securitate legate de munca de la domiciliu şi cum pot fi ele reduse

Autor: Roxana Rosu 30.03.2020

Munca la domiciliu a devenit în această perioada varianta aleasă de multe companii din România, dar, pe lângă provocările de ordin operaţional şi logistic care pot apărea, atât firmele, cât şi angajaţii ar trebui să aibă în vedere riscurile de securitate pe care această situaţie le poate aduce activităţii companiei şi chiar vieţii private a angajaţilor, arată o analiză realizată de NNDKP semnată de Roxana Ionescu, Partener şi coordonator practica de Protecţia Datelor, şi Mădălina Bucur, Asociat, practica de Protecţia Datelor.

Materializarea acestor riscuri ar putea modifica în mod surprinzător priorităţile companiilor în contextul pandemiei COVID-19, din cauza consecinţelor majore sau chiar ireversibile pe care le-ar putea produce riscurile de securitate.

Din acest motiv, companiile trebuie să implementeze măsuri preventive şi să evite abordări precum „aceasta nu este o prioritate în acest moment”, „ne concentrăm doar pe continuarea activităţii”.

Dincolo de motivele evidente pentru a face acest lucru - în principal pentru a păstra confidenţialitatea activităţii lor - companiile trebuie să facă acest lucru pentru a respecta cerinţele generale de securitate a datelor din Regulamentul General privind Protecţia Datelor.

Printre riscurile de securitate care se pot materializa în timpul muncii la domiciliu, fără măcar să fie observate sau să necesite eforturi speciale ale părţilor rău intenţionate, se numără: